Projekti in poročila po letih

AKTIVNOSTI II. GIMNAZIJE MARIBOR V OKVIRU PROGRAMA ŠOLA AMBASADORKA EVROPSKEGA PARLAMENTA

  1. V tem šolskem letu (2016/2017) je enajst dijakov četrtega letnika obiskovalo izbirni predmet Evropske študije v obsegu 35 ur. V okviru 14 ur so dijaki spoznavali osnove delovanja EU in sicer pod naslovi Zgodovina EU in začetek evropskih integracij, Širitev Eu, glavni projekti EU, simboli EU, institucije in delovanje institucij v EU, pristopanje Slovenije k EU, prednosti in slabosti EU, dileme in dvomi v EU, prihodnost EU in večjezičnost v EU. Dijaki so v okviru 10 ur predelali temo in o izbrani temi pripravili raziskovalni esej, ki so ga predstavili sošolcem. Dijaki so izbrali naslednjo tematiko: Študent v Evropi, S trebuhom za kruhom v EU, Organiziran kriminal: droga, prostitucija, ponarejanje, Odnos do etničnih skupin v EU, Globalna kriza pustoši v EU, Ekologija v EU, Vloga EU na območju Bližnjega Vzhoda, Potrošništvo v EU, Ali evropski mladini lahko očitamo državljansko neaktivnost?, Ali je EU odpravila revščino?, Mladi v akciji: prostovoljno delo v EU in Lov na službo.
  1. Med 4. in 10. marcem je na šoli potekala mednarodna izmenjava s Srbijo, Gimnazijo Kruševac. V izmenjavo je bilo vključenih 30 dijakov in dva profesorja. V ponedeljek, 06. marca smo ob 11.10 izvedli tudi uro predstavitve EU in njenega delovanja.
  1. Med 7. in 14. aprilom 2017 se je 32 dijakov II. gimnazije odpravilo na ekskurzijo po Evrospkih institucijah. V okviru ekskurzije smo obiskali: Mastricht, Brugge, Gent, Antwerpen, Bruselj, Schengen, Luksemburg, Strasbourg. 12. aprila smo bili sprejeti v Evropskem parlamentu pri evropski poslanki mag. Tanji Fajon. Gospa Fajon nam je z svojimi asistenti predstavila delovanje EU, življenje v Bruslju in njeno delovanje v EU ter odgovarjala na mnoga vprašanja, ki so ji jih predstavili dijaki.
  1. V aprilu 2017 smo z dijaki in pomočjo knjižničark, mag. Gordane Banjanin in Andreje Korenjak, prof., v knjižnici II. gimnazije vzpostavili INFO TOČKO EU, kjer lahko dijaki s pomočjo različnih publikacij in gradiv dobijo veliko informacij o delovanju EU. Material smo dobili s pomočjo program EPAS in knjig, brošur, ki smo jih uporabljali v času programa Evropski oddelki, ki smo ga na šoli imeli med leti 2004 in 2014.
  1. 9. maja, smo se v okviru projekta »Europe sings together» (Evropa poje skupaj) v okviru programa ERASMUS pridružili organizatorju, Zavodu CEZAM iz Ruš in z našim pevskim zborom počastili 9. maj, dan Evrope. Temeljna ideja projekta  je, da državljani EU  9. maja, na  »Dan Evrope», ob isti uri na javnih mestih, ulicah in parkih zapojejo in zaigrajo  »Odo radosti«  ter  tako izrazijo spoštovanje do evropske ideje. Ob dijakih II. gimnazije je nastopila tudi Vokalna skupina CEZAM,  Zbor KUD Pošta in Brass band Slovenija. V okviru projekta so sodelovali tudi gostje, mladi predstavniki Hrvaške, Litve, Grčije, Poljske, Cipra, Italije, Romunije. V projektu je sodelovalo 40 dijakov, članov Mladinskega pevskega zbora II. gimnazije in mentor Viljem Babič, prof., ob njih pa so se koncerta udeležili tudi dijaki prvih letnikov.
  1. 18. maja, smo v počastitev Dneva Evrope izdali publikacijo z naslovom Pravljice in pripovedi držav Evropske Unije. Publikacija vsebuje 28 pravljic iz 28-ih evropskih držav, ki so jih poiskali dijaki II. gimnazije. Publikacije je tudi ilustrirana z 28-imi ilustracijami. Pri pripravi knjižice, ki ima 148 strani je sodelovalo 18 dijakov in dijakinj.
  1. 22. maja smo z dijaki in somentorico, mag. Barbaro Bedenik, prof. pripravili Pravljični večer, na katerega smo povabili starše, učence in učitelje II. gimnazije. Namen dogodka je bil, da z 28 pravljicami iz 28 držav EU obeležimo Dan Evrope. Dogodka se je udeležilo 13 otrok in 22 odraslih.
  1. Konec maja smo v okviru druga.si postavili zavihek II. gimnazija, šola ambasadorka Evropskega parlamenta.

Povezava: Pravljice in pripovedi evropskih držav

Aktivnosti v šolskem letu 2017/2018 

V tem šolskem letu (2017/2018) je 27 dijakov četrtega letnika obiskovalo izbirni predmet Evropske študije v obsegu 35 ur. V okviru 21 ur so dijaki spoznavali osnove delovanja EU in sicer pod naslovi Zgodovina EU in začetek evropskih integracij, Širitev Eu, glavni projekti EU, simboli EU, institucije in delovanje institucij v EU, pristopanje Slovenije k EU, prednosti in slabosti EU, dileme in dvomi v EU, prihodnost EU in večjezičnost v EU. Dijaki so v okviru 14 ur predelali temo in o izbrani temi pripravili raziskovalni esej, ki so ga predstavili sošolcem. Dijaki so izbrali naslednjo tematiko: Študent v Evropi, S trebuhom za kruhom v EU, Organiziran kriminal: droga, prostitucija, ponarejanje, Odnos do etničnih skupin v EU, Globalna kriza pustoši v EU, Ekologija v EU, Vloga EU na območju Bližnjega Vzhoda, Potrošništvo v EU, Ali evropski mladini lahko očitamo državljansko neaktivnost?, Ali je EU odpravila revščino?, Mladi v akciji: prostovoljno delo v EU in Lov na službo.

  1. oktobra 2017so se 3 dijakinje II. gimnazije (Vita Volgemut, Špela Rojht in Stella Kociper) in mentorica mag. Barbara Bedenik udeležile Eurošole v Strasbourgu v organizaciji Socialne akademije in Evropske hiše v Ljubljani.
  2. novembra 2017smo sodelovali na državnem tekmovanju o poznavanju Evropske Unije. V ekipi je sodelovalo 17 dijakov II. gimnazije. Med 38 ekipami, ki so prihajale iz 30-ih srednih šol iz celotne Slovenije, smo osvojili 2. mesto. Tekmovanje je bilo ekipnega značaja, sestavljeno iz kviza na temo EU, v katerem so se ekipe direktno pomerile med seboj, testa o poznavanju EU, v katerem je sodelovalo 6 posameznikov, članov ekipe in izdelave videa ali lastnega izdelka na temo digitalni trg, ki so ga morali dijaki pripraviti in poslati pred samim tekmovanjem.
  3. novembra2017smo gostili zunanjega predavatelja Zavoda PIP, gospoda Dejana Bogdana, ki je dijakom predaval o možnosti pridobivanja štipendij in o možnostih zaposlitev znotraj EU. Predavanja se je udeležilo 27 dijakov.
  4. decembra 2017smo na II. gimnaziji, skupaj z Zavodom PIP in Zvezo prijateljev mladine Maribor organizirali okroglo mizo na temo Znanje in digitalni trg. Okrogle mize so se ob udeležili predstavniki različnih organizacij. Kot uvodničarji v razpravo so na okroglo mizo bili povabljeni: Katja Koren Ošljak (vodja marketinga pri podjetju Shoutem in ambasadorka evropske iniciative Code Week v Sloveniji), dr. Benjamin Lesjak (docent na Fakulteti za management Univerze na Primorskem) in Boris Volarič (učitelj računalništva, tehnike in tehnologije, svetovalec, organizator in promotor sodobnih tehnologij v vzgoji in izobraževanju). Okrogle mize se je udeležilo 75 dijakov. Okrogla miza je bila direktno prenašana preko spletnega medija https://mariborinfo.com/.
  5. decembra2017se je 24 dijakov in 2 spremljevalca iz II. gimnazije udeležilo srečanja Evrošole v Evropskem parlamentu v Strasbourgu. Med šestimi poročevalci, ki so sestavljali predsedstvo parlamenta, je imela II. gimnazija Maribor dve poročevalki in sicer Stello Kociper, ki je bila poročevalka in predstavnica skupine Razvojna pomoč in Vito Volgemut, ki je bila predstavnica parlamentarne skupine Prihodnost Evrope.

Dijaki (sodelovalo je 540 dijakov iz 23 držav), so se medsebojno pomerili tudi v igri EUROGAME, kjer so odgovarjali na vprašanja, ki so postavljena v vseh evropskih jezikih, o delovanju in poznavanju EU. Izmed vseh dijakov se oblikujejo (naključno) skupine po 4 dijakov (skupaj 135 ekip) in vsaka skupina poskuša v omejenem času razvozlati jezik v katerem je postavljeno vprašanje, najti med vsemi sodelujočimi nekoga, ki vprašanje lahko prevede in potem odgovoriti na zastavljeno vprašanje.

Med 135 ekipami je Nika Alenc s svojo ekipo dosegla 1. mesto, Vita Volgemut s svojo ekipo 2. mesto in Domen Leš s svojo ekipo 3. mesto v tekmovanju EUROGAME.

Potovanje v Strasbourg smo povezali z obiskom Nurnberga in Rothenburga.

  1. januarja 2018smo v okviru predmeta evropske študije obiskali Evropsko hišo v Ljubljani in Državni zbor Republike Slovenije.

V Evropski hiši nas je sprejel mag. Klemen Žumer in nam v pozdravnem govoru ob predstavitvi dela Evropske hiše in predstavništva EU v Ljubljani pojasnil tudi aktualne probleme in dosežke EU, po njegovi predstavitvi pa smo si ogledali tudi interaktivno razstavi Doživi Evropo in se medsebojno pomerili v znanju o poznavanju EU v kratkem kvizu.

Obiskali smo tudi Državni zbor Republike Slovenije, ki smo si ga tudi ogledali, sprejela pa nas je poslanka državnega zbora Vesna Vervega, nam predstavila delo poslance ter odgovarjala na naša vprašanja. Ob koncu obiska smo prisostvovali seji državnega zbora in iz balkona spremljali tisto, kar običajno vidimo na televizijskem prenosu.

  1. maj 2018

Letošnji osrednji projekt, ki naj bi ga organizirali za Dan Evrope smo želeli razširiti na ves Maribor in k sodelovanju vplesti tudi druge šole. Ideja se je porodila že lani ob sodelovanju s CEZAMom iz Ruš v projektu Erazmus+.

Odločili smo se, da bomo pomagali pri izvedbi projekta  »Evropa poje skupaj / Europe sings together 2018«. Priprave na projekt so stekle že oktobra.

V sredo, 9. maja, na »Dan Evrope« smo s projektom začeli že dopoldne pred Državnim zborom Slovenije, kjer sta nas sprejela predsednik dr. Milan Brglez in generalna sekretarka državnega zbora ga. Uršula Zore Tavčar. Po petju in igranju evropske himne so si mladi, predstavniki šestih srednješolskih zborov iz Slovenije, trobilnega orkestra Brass bend Slovenija in skupina programa ERASMUS+ iz Grčije, Bolgarije, Litve, Latvije, Portugalske in Slovenije ogledali naš Državni zbor in nato obiskali še Evropsko hišo, predstavništvo Evropskega parlamenta in EU komisijo v Ljubljani. Popoldne smo se odpeljali v Maribor, kjer so na večernem koncertu v Unionski dvorani v Mariboru nastopili zbori:

  • MePZ Prve gimnazija Maribor (Polona Meke Ožinger in Maja Lutar),
  • Mladinski pevski zbor II. gimnazije Maribor (Viljem Babič),
  • MePZ III. gimnazije Maribor (Jožica Lovrenčič Lah),
  • Pevski zbor Gimnazije Ptuj (Nina Lorber),
  • MePZ Konservatorija za glasbo in balet Maribor (Peter Smolič Novak),
  • Pevski zbor Škofijske gimnazije Zavoda Antona Martina Slomška (Špela Drašler),
  • Mednarodni pevski zbor projekta ERASMUS+ (Portugalska, Litva, Latvija, Grčija, Bolgarija in Slovenija) in
  • Brass Band Slovenija (Aleksander Čonč)

Unionska dvorana, ki sicer sprejeme 350 gledalcev je bila v celoti polna, občinstvo pa je po zaključku navdušeno ploskalo nastopajočim.

  1. gimnazija Maribor, je v tem projektu je zastopala Slovenijo. Poskrbeli smo, da smo omogočili logistiko znotraj projekta, vaje so potekale na naši šoli, dirigent našega zbora, Viljem Babić je vodil glasbene delavnice za vse udeležence ERASMUS+ iz šestih držav, prof. Saša Mikič je pomagal pri organizaciji srečanja za Evropsko hišo v Ljubljani.

Pri izvedbi  projekta so sodelovali še Narodni Dom Maribor, ki je pomagal pri izvedbi koncerta, JSKD Maribor in pomagal z najemom dvorane Union, Soundbiro ki je omogočil projekcijo na platno v dvorani Uniona, Pilgo z izdelavo celotne podobe projekta, snemanje filma in prenosa v živo s koncerta.

O našem projektu je poročala RTV SLO v prispevku  prvem dnevniku 9. maja 2018

https://4d.rtvslo.si/arhiv/dnevnik/174537871 in  regionalna televizija RTS24 v prispevku 10. maja 2018 http://rts24.si/2018/lokalno/dogodki/koncert-evropa-poje-skupaj-ob-dnevu-evrope/

Aktivnosti v šolskem letu 2018/2019

Pobuda za aktivnosti je prihajala predvsem s strani dijakov. Na srečanjih pa smo pogosto predvidene načrte preoblikovali, predvsem glede na možnosti izvedbe.

V tem šolskem letu (2018/2019) je 19 dijakov četrtega letnika obiskovalo izbirni predmet Evropske študije v obsegu 35 ur. V okviru 21 ur so dijaki spoznavali osnove delovanja EU in sicer pod naslovi Zgodovina EU in začetek evropskih integracij, Širitev Eu, glavni projekti EU, simboli EU, institucije in delovanje institucij v EU, pristopanje Slovenije k EU, prednosti in slabosti EU, dileme in dvomi v EU, prihodnost EU in večjezičnost v EU. Dijaki so v okviru 14 ur predelali temo in o izbrani temi pripravili raziskovalni esej, ki so ga predstavili sošolcem. Dijaki so izbrali naslednjo tematiko: Študent v Evropi, S trebuhom za kruhom v EU, Organiziran kriminal: droga, prostitucija, ponarejanje, Odnos do etničnih skupin v EU, Globalna kriza pustoši v EU, Ekologija v EU, Vloga EU na območju Bližnjega Vzhoda, Potrošništvo v EU, Ali evropski mladini lahko očitamo državljansko neaktivnost?, Ali je EU odpravila revščino?, Mladi v akciji: prostovoljno delo v EU in Lov na službo.

18. oktobra 2018 so se 3 dijaki II. gimnazije (Zala Arzenšek, Lucija Šmid in Vid Milaković) in mentor Toni Klis, prof. udeležili Eurošole v Strasbourgu v organizaciji Socialne akademije in Evropske hiše v Ljubljani. Zala Arzenšek je bila tudi uradni predstavnik celotne slovenske ekipe.

Oktobra 2018 so se začele intenzivne priprave na prvi del tekmovanja za državno tekmovanje o poznavanju Evropske Unije. V ekipi je sodelovalo 24 dijakov II. gimnazije, ki smo jih prijavili kot dve ekipi.

Obe ekipi sta ločeno pripravili svoj osnutek volilne kampanije za evropske volitve 2019. Ekipa I. je pripravila promocijo pod naslovom Deca, dol s kavča pa volit (zasedla je 4. mesto v svoji skupini), Ekipa II. pa je pripravila volilno kampanijo z naslovom Spremeni in zasedla 2 mesto v svoji skupini. Na ta način sta se obe ekipi uvrstili v 2 krog tekmovanja.

Novembra 2018 smo se intenzivno pripravljali na 2 krog tekmovanja v poznavanju evropske unije.

Obe ekipi sta določili tekmovalce, ki bodo sodelovali v kvizu in v testu. Sodelovalo je vse 24 dijakov.

Za potrebe tekmovanja smo obiskali 30 razredov na šoli, jih seznanili s tekmovanjem (okrog 800 dijakov) in jih aktivno vključili kot sodelavce pri spletni podpori in glasovanju.

7. decembra 2018 smo sodelovali v 2 krogu tekmovanja Evrošola in zmagali.

8. januarja 2019 smo organizirali strokovno ekskurzijo v Hišo EU in Državni zbor Republike Slovenije. V državnem zboru nas je sprejel predsednik DZ, mag. Dejan Židan, sprejel nas je mag. Branislav Rajić, predsednik odbora za izobraževanje, znanost, šport in mladino, sprejel nas je Igor Zorčič, vodja poslanske skupine Stranke Modernega centra. Dijaki so se aktivno pogovarjali z vsemi predstavniki, ki so v večini časa odgovarjali na njihova vprašanja.

Ekskurzije v Hišo EU in Državni zbor se je udeležilo 29 dijakov.

7. marca 2018 se je 24 dijakov in 2 spremljevalca iz II. gimnazije udeležilo srečanja Evrošole v Evropskem parlamentu v Strasbourgu. Med šestimi poročevalci, ki so sestavljali predsedstvo parlamenta, je imela II. gimnazija Maribor enega poročevalca (Obnovljivi viri) in enega predsednika delovne skupine (Zaposlovanje)

Potovanje v Strasbourg smo povezali z obiskom in spoznavanjem Nemčije in Alzacije (Esslingen – Riquewihr – Ribeauvill – Colmar)

8. marca 2019 smo z namenom priprave naše glavne delovne akcije in spoznavanja okolja ter partnerjev v projektu v Domu Danice Vogrinec Maribor, na dveh lokacijah (Pobrežje in Tabor) izvedli akcijo obdarovanja varovank in zaposlenih ob dnevu žena. Razdelili smo tisoč vrtnic, navezali stike in spoznali okolje, kjer bomo delali 9. maja.

V akciji je sodelovalo 10 dijakov.

18. marca 2019 smo v organizaciji Akademije za politični menedžment (APM) pod pokroviteljstvom in v sodelovanju z Veleposlaništvom Združenih držav Amerike v Sloveniji izvedli projekt spodbujanja aktivnega državljanstva med mladimi – Digitalne kompetence za demokratično participacijo. Namen projekta je med slovenskimi srednješolci, saj so le ti v obdobju odraščanja in

pridobitve volilne pravice, okrepiti zavest o pomenu aktivnega državljanstva in družbenega udejstvovanja ter prispevati k večji ozaveščenosti mladih o pomenu njihovega sodelovanja pri sooblikovanju družbenega okolja, v katerem živijo. Tokratni projekt se je osredotočal na izboljšanje (digitalnih) kompetenc mladih za aktivno državljanstvo. V ta namen je APM osnovala izobraževanje oz. delavnico na temo aktivnega državljanstva, s poudarkom na digitalnih kompetencah.

Izobraževanje je trajalo štiri (šolske) ure, v njega pa je bilo vključeno 25 dijakov II. gimnazije Maribor. Izobraževanje in delavnico je izvedla ga. Tjaša Božič iz Akademije za politični management.

29. in 30. marca so se 3 dijaki, bodoči ambasadorji EP so se udeležili usposabljanja za mlade prostovoljce Tokrat grem volit, v Ljubljani.

Osrednja akcija ob Dnevu Evrope, 8. in 9. maj.

V šolskem letu 2018/2019 smo se na II. gimnaziji aktivno, najprej v okviru Evrošole 2018, potem pa samoiniciativno, udeležili promocije evropskih volitev 2019. Odločili smo se, dijaki ambasadorji in mentorji, da volitve promoviramo na dveh lokacijah in sicer na matični šoli, II. gimnaziji Maribor in v domu starejših občanov, Domu Danice Vogrinec.

1. gimnazija Maribor je naša matična šola. Dijaki šole vedo, da je šola ena izmed Šol – ambasadork EP, s tem so seznanjeni predvsem zaradi tekmovanja za Evrošolo, kjer smo obiskali vse razrede in jim predstavili naše delo, ker smo takrat potrebovali podporo pri spletnem glasovanju.

Za Dom Danice Vogrinec, dom starostnikov v Mariboru, smo se odločili, ker smo bili prepričani, da so starejši manj seznanjeni z delovanjem EU in verjeli smo, da lahko z takšno akcijo, medgeneracijsko prispevamo k boljšemu počutju starostnikov in dodatno prispevamo k bolj aktivno preživetem dnevu v Domu Danice Vogrinec.

Med oktobrom in decembrom 2018 sta dve ekipi dijakov II. gimnazije, 24 dijakov, pripravili dve različni volilni kampaniji za evropske volitve 2019.  Volilno kampanija pod naslovom Spremeni, smo izvedli v Domu Danice Vogrinec Maribor, volilno kampanijo pod naslovom Deca, dol s kavča pa volit, pa smo izvedli na II. gimnaziji Maribor.

Pri izvedbi aktivnosti nam je priskočila na pomoč Akademija za socialni management, ki nam je pomagala pri tisku in pripravi vseh potrebnih materialov, ki smo jih uporabili v kampaniji. Za potrebe obeh lokacij smo izdelali plakate, majice za dijake ambasadorje, pisala in letake.

Promocija sodelovanja na evropskih volitvah je bila izvedena 8. maja v Domu Danice Vogrinec Maribor, ter 8. in 9. maja na II. gimnaziji Maribor.

Na II. gimnaziji smo ob promociji volitev in izvedbi akcije, ves čas skrbeli za informiranje dijakov, kar smo počeli s pomočjo promocijskih materialov Evropske hiše iz Ljubljane, ki nam jih je poslala dovolj, da smo lahko propagirali udeležbo na volitvah celotni mesec maj. Organizirali smo stojnico, kjer smo delili propagandni material, odgovarjali na vprašanja, delili pisala, ki so vsebovala naše geslo »Deca, dol s kauča, pa volit!«. Na stojnici je aktivno sodelovalo v obeh dneh 12 dijakov, kar je bilo dovolj, da smo lahko odgovorili na vsa vprašanja in obenem razdelili ves reklamni material.

V domu Danice Vogrinec smo pred akcijo izvedli kratko enourno izobraževanje na temo EU, kjer smo se o EU in problemih predvsem pogovarjali s starostniki. Na dan promocije volitev, 8. maja, pa smo starostnikom s pomočjo Hiše EU, delili propagandni material (najbolj so bili veseli krpic za očala), odgovarjali na njihova vprašanja ter z njimi (seveda tistimi, ki so želeli) igrali igrico Nika in Luka spoznavata evropski parlament, ki je bila med varovanci zelo dobro sprejeta.

Ob vstopni recepciji v domu smo organizirali improvizirani pult, kjer smo razstavili reklamni material in nagovarjali čim več oskrbovancev, ki so prihajali v dom in odhajali v njega. Uspešnost dela je bila še večja, ker so nam pri nagovarjanju pomagali zaposleni v domu in uprava doma. Da  bi ta akcija bila uspešna, da bi nas oskrbovanci spoznali, smo že smo že ob 8. marcu (vsem ženam) razdelili ob podpori uprave, okrog 1000 vrtnic.

Akcijo ocenjujemo za uspešno, čeprav se zavedamo, da bi lahko (sploh sedaj, ko smo jo izvedli) promocijo izvedli še bolje, še bolj tesno povezano z obema institucijama.

Najpomembnejše pa je, da so dijaki, ki so sodelovali v akciji vse od oktobra 2018 (priprava promocijskih materialov) dobili odziv na svoje delo, na kampanijo, ki so si jo sami zamislili in izvedli. Prepričani smo tudi, da smo mnoge naključne obiskovalce naših stojnic, uspešno nagovorili in jim predstavili veliko novega

Saša Mikić, spec., prof.

Mentor Šole ambasadorke EP

AKTIVNOSTI V ŠOLSKEM LETU 2019/2020

1. SODELOVANJE V PROJEKTU

Šolsko leto 2019/2020 je zaznamoval Covid 19. Večina priprav in aktivnosti, ki smo jih  dijaki pripravljali in se veselili izvedbe, je bila »v prazno« . V tem šolskem letu je v projektu uradno sodelovalo 41 dijakov. 12 dijakov je že lani pridobilo status dijaka ambasadorja, 12 dijakov se je pripravljalo na ta naziv in aktivno pripravljalo aktivnosti, 17 dijakov pa prihaja iz prvega in drugega letnika in so »vajenci« v projektu.

Od teh 41 dijakov je 24 dijakov, ki imajo status nadarjenega in so obenem vključeni tudi v projekt RaST (Razvojno središče talentov). Projekt RaST od tega šolskega leta (žal se projekt zaključuje) tudi financira aktivnosti obeh programov, tako Evrošole, kot šole ambasadorke EP. Sredstva so se prenesla v šolsko leto 2020/2021 in jih po 16. marcu nismo mogli koristiti.

Zaradi projekta sem kot mentor dolžan sistematično razvijati nadarjenost dijakov, ki so za nadarjene priznani, predstavljati program dela in redno poročati financerju.

V tem šolskem letu (2019/2020) je 10 dijakov četrtega letnika obiskovalo izbirni predmet Evropske študije v obsegu 35 ur. V okviru 25 ur so dijaki spoznavali osnove delovanja EU in sicer pod naslovi Zgodovina EU in začetek evropskih integracij, Širitev EU, glavni projekti EU, simboli EU, institucije in delovanje institucij v EU, pristopanje Slovenije k EU, prednosti in slabosti EU, dileme in dvomi v EU, prihodnost EU in večjezičnost v EU. Dijaki so v okviru 10 ur predelali temo in o izbrani temi pripravili raziskovalni esej, ki so ga predstavili sošolcem. Dijaki so izbrali naslednjo tematiko: Študent v Evropi, S trebuhom za kruhom v EU, Organiziran kriminal: droga, prostitucija, ponarejanje, Odnos do etničnih skupin v EU, Globalna kriza pustoši v EU, Ekologija v EU, Vloga EU na območju Bližnjega Vzhoda, Potrošništvo v EU, Ali evropski mladini lahko očitamo državljansko neaktivnost?, Ali je EU odpravila revščino?, Mladi v akciji: prostovoljno delo v EU in Lov na službo.

2. EVROŠOLA

Evrošola je projekt v katerega se na II. gimnaziji vključujemo že od leta 2003. Smo redni udeleženci Evrošole, zato so priprave že utečene in projekt znan in zaželen med dijaki. V zadnjih štirih letih smo na šoli projekt Evrošola povezali z projektom dijak – ambasador EP, kar pomeni, da dijaki ki sodelujejo v Evrošoli, sodelujejo tudi v okviru projekta Šola ambasadorka EP

Z projektom Evrošola začnemo že v začetku oktobra, dijaki imajo redna srečanja z mentorjem in se na »tekmovanje« redno in sistematično pripravljajo enkrat na teden.

V decembru smo se udeležili državnega tekmovanja iz poznavanja EU in zmagali v svoji skupini (bilo je 6 skupin) in pridobili pravico do sodelovanja na Evrošoli v Strasbourgu.

Tekmovanje je zastavljeno kot timsko tekmovanje, na katerem se posamezni deli seštevajo.

V letošnjem šolskem letu se je nanj prijavilo 60 srednjih šol. Organizatorji so tekmovanje pripravili kot 6 predtekmovanj s po desetimi šolami, iz katerega so se prve tri šole na vsakem tekmovanju neposredno uvrstile na Evrošolo v Strasbourg. Tekmovanja so se dotikala 6 različnih tem, in sicer: prihodnost Evrope, okolje in energija iz obnovljivih virov, varnost in človekove pravice, mladi in odvisnost, migracije in vključevanje ter zaposlovanje mladih. Ekipe so se morale pripraviti za debato na izbrano temo in za kviz. Oba rezultata sta se seštela.

Ekipa II. gimnazije Maribor se je pomerila v debatni temi »Zaradi krhanja zavezništva z ZDA in Turčijo mora Evropska unija okrepiti in povezati lastne obrambne zmogljivosti« in v kvizu o poznavanju EU.

Ekipo so sestavljali:
Matic Rezman Tasič, Benjamin Gorišek, Lan Sevčnikar, Tilen Majer, Elias Pascal Bračko, Tin Pavlinić in Pia Majcenovič.

Z uspehom na tekmovanju smo si priborili pravico do sodelovanja na Evrošoli v Strasbourgu, kjer dijaki za en dan postanejo evropski poslanci. Te smo se udeležili 30. januarja. To je že enajsto sodelovanje II. gimnazije na Evrošoli v Strasbourgu (od leta 2003), kar je svojevrsten rekord.

INFORMACIJSKA TOČKA ŠOLE AMBASADORKE EP

Informacijska točka je v knjižnici. Redno jo polnimo z materiali, ki jih dobimo s strani Evropske hiše, dodajamo pa tudi druge, predvsem tiste, ki jih prinesemo iz Strasburga ali Bruslja, kamor se odpravimo na ekskurzijo vsako leto.

Za popolnitev skrbita dva dijaka, mentor pa prostor večkrat obišče in preveri zaloge brošur.

Materiali so v prostem dostopu dijakom, ki po potrebi vzamejo brošuro in jo odnesejo. Materiala imamo dovolj, da je info točka vedno polna brošur.

ORGANIZACIJA DOGODKOV

Veliko smo načrtovali in se veselili izvedbe. Jesenski del šolskega leta je bil posvečen pripravam na tekmovanje Evrošola, pomladanski del, pa smo želeli posvetiti predstavitvi našega dela in promociji Šole ambasadorke EP. Prav s tem namenom, smo se povezali s krožkom Aktivno državljanstvo, ki ga vodi prof. Vesna Vervega in začeli skupaj načrtovati pomladni del. Pa je izvedbo vsega prehitel Covid 19.

Problem, ki smo se mu želeli posvetiti je bil Prihodnost Evrope.

Prihodnost EU temelji na mladih, ki pa so, po našem mnenju slabo obveščeni o njenem delovanju in prednostih, ki jih EU ponuja prav za dijake. Na osnovi pregleda spletnih strani in informacij o delovanju EU smo spoznali, da so informacije o delovanju EU precej suhoparne, za dijake nerazumljive in neprivlačne, pogosto celo odbijajoče in monotone. Kljub različnim naporom organizacij, ki delujejo v okviru EU, so dijaki slabo obveščeni, pri pouku se poučevanje vezane na teme EU obravnava v srednjih šolah le v okviru enega ali dveh predmetov v obsegu ene do dveh ur. Ob podrobnem pregledu smo ugotovili, da bi si želeli informacij, ki nas bi pritegnile in nam predstavile naše prednosti sodelovanja in aktivnega spremljanja.

Za 31. marec 2020, smo pripravili okroglo mizo z osrednjo temo Prihodnost Evrope. Povabljeni gostje so bili: Igor Mally, državni sekretar v kabinetu predsednika vlade, Dr. Marko Lovec, predavatelj na FDV in Dr. Zoran Stančič, vodja predstavništva evropske komisije v Sloveniji in Lara Perko, dijakinja II. gimnazije, ambasadorka. Vsi povabljeni so svojo udeležbo potrdili. Osnovne teme bi bile razdeljene v tri sklope:

Sklop 1: Prihodnost Evropske Unije (Ali EU sploh potrebujemo? (v luči Brexita), Kakšna naj bo prihodnost Evrope za mlade?, Kakšno vlogo naj ima Evropa v globaliziranem svetu?, V kolikšni meri bi morala Evropa spodbujati svoje vrednote po svetu?, Katere bodo prioritete predsedovanja Svetu EU v drugi polovici 2021?, Na kakšen način lahko mladi damo svoj prispevek k temu?, »Zaposlovanje mladih – evropski izziv?«, Izobraževanje v EU

Sklop 2: Človekove pravice in aktivnost mladih

Ali se človekove pravice smejo kdaj omejiti? Če da, kdaj?, Kako Evropska unija/Republika Slovenija državljanom zagotavlja kibernetsko varnost (zlasti glede očitkov o ruskih kibernetskih napadih na različne državne volitve)?, Kaj storiti, ko ena od držav članic Evropske unije, recimo Poljska ali Madžarska, krši načela Unije?, Kako lahko gimnazijci postanemo aktivni državljani že tekom izobraževanja?

Sklop 3: Migracije in ekologija

Ali je mogoče zagotavljati gospodarski razvoj brez ogrožanja planeta?, Kakšna naj bo evropska politika na področju okolja in energije iz obnovljivih virov?, Kako spodbuditi spremembo vedenja pri mladih?, Kakšno vlogo naj ima Evropa pri migracijah in vključevanju?, Kako bi bilo treba upravljati migracije v evro-sredozemski regiji?, Ali je Evropa dolžna biti solidarna?, Kako doseči uspešno in harmonično vključitev migrantov v evropsko družbo? (v luči trenutne migracijske krize v Turčiji).

Okroglo mizo smo 16. marca morali odpovedati.

7. aprila smo načrtovali obisk gospoda Marka Cerkvenika, tolmača pri evropskem parlamentu, bivšega dijaka II. gimnazije, ki bi v dvournem obisku z dijaki govoril o načinu življenja in dela v Evropskih institucijah in predstavil možnosti za mlade in njihovo sodelovanje z evropskimi institucijami.

Obisk je bil potrjen in žal odpovedan 20 marca.

Aktivno smo pripravljali tudi praznovanje Dneva Evrope, 9. maj.

Na šoli smo nameravali v času glavnega odmora (45 minut) organizirati srečanje vseh razredov ob kratkem nastopu Mladinskega pevskega zbora II. gimnazije, ki je pretekla leta za 9. maj v okviru projekta Šola ambasadorka že pripravil koncert na Trgu revolucije v Mariboru in nastop pred Evropsko hiši v Ljubljani in pred slovenskim državnim zborom.

Kratko proslavo bi popestrili z zabavnim kvizom, ki smo ga nameravali izvesti najprej na šoli (kot generalko) in v večernih urah (med 20.00 in 21.00) na Poštni ulici v Mariboru, ki je center zbiranja mladih v Mariboru. Kviz smo nameravali izvesti v okviru 20 vprašanj o EU in pravilne odgovore med udeleženci nagraditi z nagradami, ki smo jih/bi jih pridobili s strani sponzorjev. Potrjen je bil termin, dogovori z gostinskimi ponudniki na Poštni ulici doseženi, pozanimali smo se o potrebnih priglasitvah za prireditev in začeli pridobivati sponzorje. Pridobili smo že Turistično agencijo Sonček, Turistično agencijo Pohorje, Zdravstveno zavarovalnico Vzajemna … Namen kviza je bil, da bi v to privlačno spoznavanje EU vključili tudi dijake ostalih srednjih šol in jih povabili k sodelovanju.

Prireditev smo konec marca odpovedali.

Za konec marca smo načrtovali, kot vsako leto, obisk Evropske hiše v Ljubljani in slovenskega Državnega zbora. Vsako leto (zadnja štiri leta) smo se uspeli dogovoriti, da so nas sprejeli različni poslanci in predstavniki parlamenta (mag. Dejan Židan, mag. Branislav Rajić, Igor Zorčič …). Pogovori so bili v teku, žal pa je obisk zaradi politične situacije bil prestavljen na maj.

Obisk smo prestavili na naslednje šolsko leto v začetku aprila.

Med 11. in 14. majem, bi nas morala obiskati tudi dr. Meta Novak iz FDV. Namen obiska bi bile delavnice za 3. letnike, ki bi preko različnih iger, spoznavali EU. Delavnice bi vključevale dve skupini dijakov (po 27 v posamezni skupini) in bi trajale v vsaki skupini po 2 šolski uri.

Žal smo tudi to aktivnost morali odpovedati oz. prestaviti na jesen.

Konec februarja smo začeli s pripravo spletnih strani, ki smo jih imeli v načrtu, vendar dalje od osnovne postavitve nismo prišli.

INFORMIRANJE DIJAKOV

Dijake, ki ne sodelujejo pri naših aktivnostih poskušamo informirati preko različnih šolskih medijev.

  1. Letna knjiga II. gimnazije – Yearbook.
  2. Spletni časopis II. gimnazije

 https://drive.google.com/file/d/1Vk4nVbXmmUqSXTKA_09Cer5mQwr72xt_/view

 Časopis izhaja v nakladi 6000 elektronskih naslovnikov. Namenjen je dijakom, staršem, bivšim dijakom II. gimnazije. Izhaja na dva meseca. Žal članek o našem potovanju v Strasbourg ni bil objavljen, ker marčevski časopis ni izšel.

  1. II: gimnazija Maribor – naslovna spletna stran, zavihek Šola ambasadorka.

https://www.druga.si/

DRUGE AKTIVNOSTI

18. in 19. novembra 2019, se je somentorica šole ambasadorke EP, prof. Mateja Krumpak, pomočnica ravnatelja, udeležila seminarja za mentorje EPAS v Bruslju.

28. – 30. novembra 2019, so se dijakinje Nika Lesjak, Lena Uranjek in Neli Flac (vse dijakinje ambasadorke) s spremljevalko prof. Tanjo Golob, udeležile Evrošole v Strasbourgu. Obisk Evrošole je organizirala Socialna akademija.

Poročilo zapisal:
Saša Mikić, spec., prof.

II. gimnazija Maribor – Šola ambasadorka Evropskega parlamenta

ŠOLSKO LETO 2020-2021

II. gimnazija Maribor je v šolskem letu 2016/2017 postala ena izmed prvih šol v Sloveniji, ki je pridobila status Šole ambasadorke Evropskega parlamenta (projekt EPAS).

Projekt je namenjen ozaveščanju in izobraževanju učiteljev in dijakov o Evropski uniji ter usposabljanju za aktivno državljanstvo. Dijaki, ki se aktivno vključijo v program šole ambasadorke Evropskega parlamenta, pridobijo status ambasadorjev EP. Takšen status ima trenutno na šoli 48 dijakov. V okviru tega programa je tudi tekmovanje v poznavanju EU, Evrošola, ki pa je v letošnjem šolskem letu zaradi pandemije odpadlo.

Tekmovanje je bilo v letošnjem šolskem letu zaradi velikega števila sodelujočih šol zastavljeno drugače kot pretekla leta. Evropska hiša, ki organizira tekmovanje je združila dva programa, in sicer Evrošolo in Šolo ambasadorko evropskega parlamenta.

V programu je letos sodelovalo 72 srednjih šol, 49 šol je doseglo naziv Šole ambasadorke Evropskega parlamenta. Ocenjevalna komisija je II. gimnaziji Maribor in Gimnaziji Nova Gorica podelila naziv Najšole Evropskega parlamenta za šolsko leto 2020/2021. Obe šoli sta osvojili vse možne točke.

Osnovne naloge, ki smo jih morali izpolniti so bile: obravnava vsebin, priprava spletne strani, facebook strani, sodelovanje v projektu Če bi jaz odločal … (pogovori z vsemi izvoljenimi evropskimi poslanci iz Slovenije), priprava info točke, tako spletne kot fizične in organizacija dogodka ob prazniku Evrope, 9. maju.

Evropske vsebine so na II. gimnaziji del učnega programa. Na šoli v 4. letniku ponujamo kot izbirni predmet Evropske študije. Uspeh na tem področju je viden, saj se vsako leto na FDV, smer mednarodni odnosi (v preteklosti tudi Evropske študije), vpiše vsaj en dijak, ki obiskuje ta predmet. V tem šolskem letu je 10 dijakov četrtega letnika obiskovalo izbirni predmet Evropske študije v obsegu 35 ur. V okviru 25 ur so dijaki spoznavali osnove delovanja EU in sicer pod naslovi Zgodovina EU in začetek evropskih integracij, Širitev EU, glavni projekti EU, simboli EU, institucije in delovanje institucij v EU, pristopanje Slovenije k EU, prednosti in slabosti EU, dileme in dvomi v EU, prihodnost EU in večjezičnost v EU. Dijaki so v okviru 10 ur predelali temo in o izbrani temi pripravili raziskovalni esej, ki so ga predstavili sošolcem. Dijaki so izbrali naslednjo tematiko: Študent v Evropi, S trebuhom za kruhom v EU, Organiziran kriminal: droga, prostitucija, ponarejanje, Odnos do etničnih skupin v EU, Globalna kriza pustoši v EU, Ekologija v EU, Vloga EU na območju Bližnjega Vzhoda, Potrošništvo v EU, Ali evropski mladini lahko očitamo državljansko neaktivnost?, Ali je EU odpravila revščino?, Mladi v akciji: prostovoljno delo v EU in Lov na službo.

Ker je bila organizacija dogodkov v tem letu onemogočena, smo se mentorji odločili, da izvedemo čim več spletnih izobraževanj in na ta način širimo znanja in spoznanja vezana na problematiko EU. Organizirali smo izobraževanja s pomočjo Univerze v Ljubljani (Fakulteta za družbene vede), Instituta za politični management iz Ljubljane in s pomočjo Hiše EU.

Izobraževanja in delavnice na temo EU – izvedba s pomočjo Hiše EU.

10.11.2020, ob 13.00 – HIŠA EU – 3.a razred (28 dijakov)

16.11. 2020  – HIŠA EU – 3.E razred (26 dijakov)

16.11.2020 – HIŠA EU – 3.d razred ( 24 dijakov)

19.11.2020 – HIŠA EU – 3.c razred (27 dijakov)

23. 11. 2020 – HIŠA EU – 3.b razred (26 dijakov)

Izobraževanja in delavnice na temo EU – izvedba s pomočjo FDV Ljubljana

26.11. 2020 – med 8.40 in 10.15, delavnica in izobraževanje o EU (izvajalec Fakulteta za družbene vede, dr. Meta Novak), 28 dijakov.

30.11. 2020 – med 10.20 in 11.55, delavnica in izobraževanje o EU (izvajalec Fakulteta za družbene vede, dr. Meta Novak), 27 dijakov.

30.11.2020 –Pogovor z Markom Cerkvenikom, tolmačem v EP v Bruslju – 4.a razred (26 dijakov).

30.11. 2020 – Pogovor z Markom Cerkvenikom, tolmačem v EP v Bruslju – 4.c razred (23 dijakov).

Pogovor z Marko Cerkvenikom, tolmačem v EP, bivšim dijakom II. gimnazije je bil organiziran kot predstavitev delovanja tolmačev in prevajalcev v evropskem parlamentu.

Marko je najprej povedal nekaj splošnih dejstev o EU, nakar je predstavil svoje delo in tipičen dan tolmača v parlamentu. Po njegovi predstavitvi, ki je trajala okrog 30 minut, je odgovarjal na vprašanja dijakov, ki so se vezala tako na njegovo delo, kot na privatno življenje v Bruslju, servis vrtcev, mestnega prometa in podobno.

Izobraževanja in delavnice na temo EU – izvedba s pomočjo Instituta za politični management.

02.12.2020 – Interaktivna delavnica o EU – (39 dijakov)

11.12.2020 – Interaktivna delavnica na temo EU in priložnosti za mlade – (29 dijakov)

16.12.2020 – Interaktivna delavnica na temo Zaposlitvene priložnosti za mlade v EU – (31 dijakov)

26.5.2021 – Digitalna pismenost, interaktivna delavnica in predavanje v organizaciji Inštituta za politični management (23 dijakov)

Lastna organizacija

7.1.2020 –  Pogovor z evropskima poslancema dr. Milanom Zverom in dr. Milanom Brglezom. Izvajalec in organizator – II. gimnazija Maribor (100 dijakov)

Na razgovor smo namerno povabili dva evropska poslanca, ki zagovarjata pogosto nasprotna stališča. Pogovor se je gibal od njunega življenja in dela v Bruslju, do osnovnih usmeritev njihovih poslanskih skupin, odgovarjala sta na različna vprašanja dijakov, ki so bila tudi provokativna.

3.3.2021 – Pogovor s predsednikom Republike Slovenije, Borutom Pahorjem – Izvajalec in organizator II. gimnazija Maribor (40 dijakov).

Pogovor s predsednikom republike Slovenije je potekal na podlagi treh tem:

– svetovna politika s poudarkom na EU in Zahodnem Balkanu,

– politični odnosi v Sloveniji

– aktualna problematika mladih, Covid 19 in državljanska vzgoja.

Pogovor je bil posebno aktualen, ker so se dijaki II. gimnazije aktivno vključili v zahtevo po vračanju v šole in (tudi povezovalec razgovora) prejeli kazni.

Sodelovali pa smo tudi s pisarno poslanca dr. Milana Brgleza. Udeležba pri oddaji in pisanju eseja (2 dijaka).

Na vseh izobraževanjih je sodelovalo 499 dijakov.

Na II. gimnaziji imamo že več let fizično info točko o EU, letos pa smo pripravili tudi spletno info točko v obliki spletne strani.

Fizična se nahaja v knjižnici, ki je pri nas izredno obiskana (namenjena je ob izposoji gradiv tudi učenju in dijakom, ki prihajajo v šolo pred poukom). Je v osrednjem delu šole, vidna in dostopna vsem dijakom že ob vstopu v čitalnico. Na info točki v knjižnici so dostopna vsa gradiva preko projekta, dodajamo pa tudi veliko knjig, knjižic, ki so vezane na delovaje EU.

Spletno info točko smo postavili v tem šolskem letu in je tako samostojna spletna stran kot del šolske spletne strani. V njej smo poskusili čimbolj všečno dijakom predstaviti EU, delovanje EU, zgodovino, Slovenijo kot del tega procesa. Preko te spletne strani obveščamo dijake, zaposlene, učitelje, tudi o našem delovanju v zadnjih letih. Na njej pa se najdejo tudi zanimivosti (vezane za facebook stran) in povezava s Slovenijo v EU. Našli smo tudi več kot 40 poučnih kratkih filmov, ki obravnavajo različne problematike in so uporabni pri pouku.

V tem šolskem letu smo tudi postavili facebook stran projekta. Facebook stran je namenjena objavi različnih zanimivosti, vezanih za EU in predstavitvi našega dela. Na facebook strani imamo preko 80 objav.

https://www.facebook.com/spoznajeu

Ena od naših obvez, vezanih na projekt je bila tudi organizacija dogodka ob dnevu Evrope, 9. maju. Žal dogodka zaradi pandemije nismo mogli izvesti, zato smo se odločili, da idejo EU širimo na svojevrsten način, s pomočjo izdajo dveh knjig.

Želeli smo si, da bi z izvedbo dogodka dosegli naslednje cilje:

–       O dogodku in posredno Dnevu Evrope obvestiti čim več oseb. Naš cilj je bil vsaj 1000 oseb (smo ga presegli in naslovili, kot sami ocenjujemo, preko 3.700 oseb).

–       Narediti nekaj, kar bi ostalo za dlje časa.

–       Akcijo/dogodek želimo (kot je bila naša želja pred pandemijo) prenesti tudi na starejšo populacijo in jo tako seznaniti z našim delom.

Odločili smo se, da lahko (upoštevajoč ukrepe ob pandemiji in le delno prisotnost dijakov na šoli) te cilje dosežemo, če izdamo knjigo, ki je na zabaven način povezana z EU in s katero lahko dosežemo različno populacijo (od dijakov do starih staršev).

–       Dva dni pred Dnevom Evrope (7. maja) smo izdali ponatis knjige Pravljice in pripovedi držav evropske unije in knjigo v elektronski verziji posredovali dijakom in zaposlenim na šoli, ter jih na ta način opozorili, da se bliža Dan Evrope (priloženo)

–       Dan pred 9. majem smo po spletnih kanalih poslali vsem dijakom in zaposlenim na šoli spremni tekst in povezave z našo EPAS facebook in spletno stran.

–       9. maja smo razposlali vsem dijakom šole in zaposlenim elektronsko verzijo knjige Specialitete kuhinj držav evropske unije in jim čestitali 9. maj (priloženo).

–       Med 24. in 28. majem smo knjige delili v fizični obliki tako dijakom kot zaposlenim na šoli.

–       25. maja smo vsem staršem in bivšim dijakom II. gimnazije s pomočjo spletnega časopisa posredovali prispevek o Šoli, ambasadorki EP in jim v tekstu posredovali tudi dostop do obeh knjig.

IIg_euSpecialitete_2105_web.pdf
https://drive.google.com/file/d/1sczn1gEjxoleIE4xHVPJecdS4wpDaAcc/view?usp=sharing
Poslano po pošti.

IIg_euPravljice_2105_1ponatis_web.pdf
https://drive.google.com/file/d/1MB9VoVtMVOhyXj2MhF2BOEP4Nkcs0t8H/view?usp=sharing
Poslano po pošti.

Časopis za starše in bivše dijake II. gimnazije preko katerega smo razdelili elektronsko povezavo do knjig. https://drive.google.com/file/d/1LQkJBz7w4h3WGUQvVS5yf4YyBkPPcRv9/view?usp=sharing

Letošnje leto ocenjujemo kot uspešno. Veliko dela, priprav je odšlo »v prazno« zaradi COVID-19.

V projektu je sodelovalo 48 dijakov, ki so se resnično trudili in njihovo delo je z osvojitvijo naslova najboljše šole ambasadorke EP, tudi poplačano.

Saša Mikić, Mateja Krumpak, Vesna Vervega,
Mentorji Šole ambasadorke EP

II. GIMNAZIJA MARIBOR – ŠOLKO LETO 2021-2022

Pred uradnim ocenjevanjem želimo dobiti vpogled v vaše dosedanje aktivnosti, zato vas lepo prosimo, da čim natančneje izpolnite obrazec. Tako bo ocenjevanje lažje, hitrejše in tudi bolj sistematično.

Obrazec izpolnite v elektronski obliki. Polja, označena z rumeno barvo, so obvezna. V vsakem poglavju so dodatni napotki, kaj je treba vključiti v odgovore. Prosimo podkrepite napisano, če le lahko, s povezavami do morebitnih člankov v šolskih, lokalnih ali drugih glasilih, objav na družbenih omrežjih, itd. 

Obrazec pošljite na naslov maja.mezeg@ipm-institut.si najpozneje 3 dni pred vašim ocenjevalnim dnem. Če na dan oddaje ocenjevalnega obrazca določenih aktivnosti še ne boste izpeljali, napišite kratek opis načrtovane aktivnosti, nato pa bomo obrazec dopolnili naknadno.

Šola/Dijaški dom:

II. GIMNAZIJA MARIBOR

Datum srečanja:

25. maj 2022

Mentor/ji (dodajte datum rojstva za potrdilo in dopišite, kolikokrat ste že sodelovali v programu)

Saša Mikić, 08.03.1965 (od začetka 2016/2017)

Mateja Krumpak, 21.07.1978 (od 2019)

Vesna Vervega, 02.07.1965 (od 2020)

Število vseh dijakov na šoli/v dijaškem domu:

 

Število vseh dijakov, ki so bili vključeni v aktivnosti EPAS (npr. poslušalci, obiskovalci info točke)

823 (vsak dijak II. gimnazije Maribor je imel z nami direkten ali posreden stik (dobil je knjigi ali obiskal Info točko, ki je na vidnem mestu in ne moreš mimo nje).

Vsak dijak II. gimnazije Maribor je dobil naš izdelek ob 9. maju, Dnevu Evrope (Kratek vodnik po državah Evropske unije)

 

V vseh akcijah smo dosegli in sodelovali z 2300 dijaki srednjih in 21 učenci osnovnih šol.

V akcijah smo sodelovali s 13 mentorji srednjih in 7 mentorji osnovnih šol

 

835 dijakov je bilo aktivno udeleženih v predavanjih in delavnicah o EU (Hiša EU, FDV Ljubljana, lastna organizacija II. gimnazije Maribor) in različnih akcijah.

 

17 dijakov je izbralo celoletni izbirni predmet Evropske študije.

 

45 dijakov ambasadorjev EP.

Sodeluje še 23 dijakov, ki bodo aktivno vlogo prevzeli v naslednjem šolskem letu.

 

Skupaj vseh aktivnih dijakov II. gimnazije: 68

 

Imena in priimki dijakov ambasadorjev EP:

Ambasadorji EP – dijaki

 

Žiga Bele

Zoja Gobec

Matic Gosak

Marko Kolarič

Aleksander Tabaković

Andraž Ziherl

Ana Košat

Nika Varoščić

Urban Županič

Filip Dugonik

Elin Hameršak

Alina Herman

Martin Jojić

Lily Sara Klampfer

Nina Knez

Viva Kokalj

Staša Korpič

Filip Kores Urlep

Ajda Ladinek

Iva Milosavljević

Tine Rajić

Mojca Ravnik

Urša Simonič

Iva Diana Sladojević

Filip Bombek

Špela Gajšt

Una Murko

Lara Cekič

Eva Gašparič

Zarja Papotnik-Gomilar

Nuša Šen Bubnjevič

Zara Tičar

Živa Ziherl

Dora Boc

Maj Zupan
Rozalija Lia Muršec
Ajda Rojko
Lia Horvat Zupančič
Ela Cafuta
Sara Cerjak
Katja Bauman 

Jona Novak

Ana Maria Babšek Vrečko

Brina Galuf

Matic Mohorko

Alja Kukovič

 

Kolikokrat je vaša šola že sodelovala v projektu EPAS? Ali nameravate sodelovati tudi v naslednjem šolskem letu? Bomo zelo veseli ☺

Šolsko leto 2016/2017

Šolsko leto 2017/2018

Šolsko leto 2018/2019

Šolsko leto 2019/2020

Šolsko leto 2020/2021

Šolsko leto 2021/2022

 

Da. Se bomo potrudili.

Ocenjevalka

Ocenjevalec 1

Fotografija iz avle II. gimnazije Maribor, kjer je na veliko obešen znak/logotip Šole ambasadorke.

1. SODELOVANJE V PROJEKTU

1.1 Vloga in odnos mentorja pri izvajanju programskih aktivnosti

(Kakšna je bila vaša vloga pri projektu? Kako ste pomagali dijakom, jih vodili? Kako ste jih navdušili za sodelovanje? …)

V lanskem šolskem letu smo si zastavili cilj, da projekt EPAS doseže večino dijakov naše šole in da ga naredimo širše prepoznavnega. Cilj smo uresničili, saj smo vključili v aktivnosti, vezane na EPAS, 499 dijakov.

Cilj letošnjega šolskega leta je bil, da s projektom seznanimo in dosežemo vse dijake na šoli in da poskusimo s projektom delovati čimbolj povezovalno. Želeli smo, da bi mariborske srednje šole, ki so vključene v projekt EPAS, medsebojno povezali v vsaj en skupni projekt in da naša znanja in vedenja razširimo tudi med osnovne šole.

Uspelo nam je, da smo na II. gimnaziji Maribor z našimi aktivnostmi dosegli vseh 823 dijakov, prav tako nam je uspelo, da smo povezali 10 srednjih šol iz Maribora in Slovenske Bistrice, uspelo pa nam je tudi, da smo s projektom seznanili vse osnovne šole iz Maribora in Slovenske Bistrice, še več, 7 osnovnih šol se je odzvalo našemu povabilu in so aktivno sodelovale v tekmovanju v poznavanju EU – »Evropejček 2022«

Naloge mentorjev v okviru projekta so bile predvsem tri:

  1. Aktivno vključiti v projekt čim večje število dijakov. Poskrbeti, da projekt spozna celotna šola in da se projekt dotakne na nek način vsakega dijaka. Mentorji nismo videli smisla v izpeljavi akcij, ki so namenjene ožjemu številu dijakov in trajajo le en dan. Te enodnevne akcije so lahko dodatek, višek neke aktivnosti, ne smejo pa biti stalnica delovanja.
  2. Poskrbeti, da se projekt nadaljuje. To pa je v srednji šoli možno le, če redno skrbiš za pomlajevanje ekipe in pridobivaš nove aktivne dijake.
  3. Iniciativo prepustiti dijakom, mentorji pa moramo poskrbeti, da dijaki v projektu delajo in naredijo nekaj, kar jih bo veselilo in jim bo koristilo kot izdelek na katerega bodo ponosni.

Motiviranje dijakov je odvisno od ekipe, ki jo ustvariš in vzdušja v njej. Dijaki morajo jasno vedeti kaj se od njih pričakuje, obenem pa tudi vedeti, da se bodo nekaj naučili in ob tem zabavali. Poskrbeti je potrebno, da lahko njihovo delo vidi in opazi tudi širša skupnost.

Mentorji smo predvsem motivatorji in skrbimo, da je delo enakopravno porazdeljeno med vse, to pa iz dveh razlogov:

  • Da je motivacija dijakov enaka in rezultati dela vseh opazni in vidni.
  • Da imajo dijaki občutek, da so delo in obremenitve razdeljene po enakem ključu za vse enako. Prav zaradi tega je težko izvesti akcije, kjer ti »5 pridnih dijakov« dela, ostala ekipa pa je ali odveč ali pa se ne more priključiti vsem aktivnostim. Skrbeti moramo za akcije, ki so dovolj široke, da zajamejo vse dijake, ki so vključeni, z enakimi obremenitvami.

1.2 Vloga aktivno vključenih dijakov

(Kakšna je bila vloga dijakov? Kaj so delali? Kako so se organizirali? …)

V začetku septembra smo naredili načrt za celotno šolsko leto in zbrali ideje dijakov, kaj bi želeli početi in na kakšen način.

Vloga dijakov sega od predlogov za izvedbo aktivnosti do realizacije aktivnosti. Mentorji pomagamo pri zgoraj naštetih dejavnostih in razdelitvi nalog, ter, priznam, kontroliramo izvajanje dela.

 

Zaradi mnogih aktivnosti, ki potekajo na šoli, se lahko zgodi, da se zaradi prezasedenosti z obvezami izgubi motiv ali pride do časovnih zamikov. No, tu pa nastopimo mentorji, ki poskrbimo, da se izvedba nadaljuje. Prav tako smo prvi, ki prispevamo, enako kot oni (prispevek zanimivost, …), oblikujemo, skrbimo za tisk, promoviramo akcijo, delimo objave …. kar pomeni, da smo na nek način del ekipe.

1.3 Število udeležencev v programskih aktivnostih

(Kakšno je bilo zanimanje za program? Kako bi ocenili aktivnost dijakov? Koliko dijakov je bilo vključenih v aktivnosti posredno in koliko neposredno? …)

Direktno, kot udeleženci predavanj, delavnic, obiska parlamenta, obiska Hiše EU, je bilo vključenih 835 dijakov.

Dijakov, ambasadorjev EP, tako že imenovanih, kot tistih, ki so se v tem šolskem letu aktivno vključevali v vse aktivnosti pa je 45.

Posredno, preko obveščanja o spletni strani, Facebook stran in z darilom ob 9. maju pa smo dosegli 823 dijakov II. gimnazije Maribor, 79 zaposlenih, ter vse starše dijakov s pošiljanjem elektronske verzije knjige, prispevkov v spletnem časopisu o naših dejavnostih. Seveda so ta elektronska sporočila imela spremni tekst, ki je predstavil naše delo in zakaj pošiljanje ob 9. maju.

V vseh aktivnostih je na II. gimnaziji Maribor sodelovalo 835 dijakov.

V vseh akcijah, ki smo jih izvedli pa smo dosegli 2300 dijakov iz Maribora in Slovenske Bistrice

2. IZVEDENE PROGRAMSKE AKTIVNOSTI

 2.1 Obravnava evropskih vsebin

(Na kakšen način oziroma s katerimi metodami je potekalo poučevanje izobraževalnih vsebin o EU? Pri katerih predmetih ste obravnavali te vsebine? Ste pri tem sodelovali tudi s profesorji drugih predmetov? Katerim evropskim vsebinam ste posvetili največ časa? Ste pri obravnavi EU vsebin uporabili tudi učno gradivo EPAS? Kateri moduli so vam bili najbolj všeč? Kaj je dijake najbolj zanimalo? …)

Že od začetka projekta imamo svoj pristop (pravzaprav od leta 2014), ki pa je edinstven in si osebno želimo, da ga bi posnemale tudi druge gimnazije. Na šoli v 4. letniku ponujamo kot izbirni predmet Evropske študije. Uspeh na tem področju je viden, saj se vsako leto na FDV, smer mednarodni odnosi (v preteklosti tudi Evropske študije), vpiše vsaj en dijak, ki obiskuje ta predmet (letos trije, lani trije, predlani dva).

V tem šolskem letu (2021/2022) je 17 dijakov četrtega letnika obiskovalo izbirni predmet Evropske študije v obsegu 35 ur. V okviru 25 ur so dijaki spoznavali osnove delovanja EU in sicer pod naslovi Zgodovina EU in začetek evropskih integracij, Širitev EU, glavni projekti EU, simboli EU, institucije in delovanje institucij v EU, pristopanje Slovenije k EU, prednosti in slabosti EU, dileme in dvomi v EU, prihodnost EU in večjezičnost v EU. Dijaki so v okviru 10 ur predelali temo in o izbrani temi pripravili raziskovalni esej, ki so ga predstavili sošolcem. Dijaki so izbrali naslednjo tematiko: Kako EU vpliva na naše življenje, Monetarna unija, Najpomembnejše pogodbe v EU, , Ali evropski mladini lahko očitamo državljansko neaktivnost?, EU in Schengen, EU in varnostna politika, Odnos do etničnih skupin, Ekologija v EU, Študent v Evropi, S trebuhom za kruhom v EU, Ali je EU odpravila revščino?, Mladi v akciji: prostovoljno delo v EU, Lov na službo …

Doseženo število točk:   /25

2.2 Informacijska točka o EU

(Na kakšen način je potekala organizacija/postavitev informacijske točke? Ste naredili fizično ali spletno točko? S čim ste opremili točko? Kakšno vlogo so imeli pri tem dijaki? Lokacija informacijske točke? Koliko časa je bila točka postavljena? Namen informacijske točke? Zanimanje dijakov? Predstavljene vsebine? Doseg informacijske točke (približna ocena obiskovalcev (dijaki, učitelji, zunanji obiskovalci), ki so si ogledali točko?) Dodajte vsaj eno sliko informacijske točke oziroma posnetek zaslona, če je spletna!

Povezava do spletne info točke (če ste jo imeli):

Na II. gimnaziji Maribor imamo fizično Info točko in spletno Info točko. Torej obe.

Fizična se nahaja v knjižnici, ki je pri nas izredno obiskana (namenjena je, ob izposoji gradiv, tudi učenju in dijakom, ki prihajajo v šolo pred poukom). Je v osrednjem delu šole, vidna in dostopna vsem dijakom že ob vstopu v čitalnico.

Za to fizično Info točko skrbita dve dijakinji (ambasadorki), ki redno preverjata gradiva in jih dopolnjujeta. Info točka je bila postavljena v šolskem letu 2016/2017 in je ves čas na enakem mestu v knjižnici.

Knjižnica je vedno polna dijakov, zato je nekorektno dati oceno obiska, zagotovo pa vemo, da jo dijaki redno obiskujejo, ker imamo vedno večje probleme z gradivom (s katerim smo se v začetku šolskega leta res obilno založili).

Na info točki najdete vsa gradiva, ki so nam dostopna preko projekta, najdete pa tudi veliko knjig, knjižic, ki so vezane na delo EU. Pogosto smo ob pomanjkanju gradiva, kakšno gradivo tudi dodatno skopirali. Največ zanimanja je za tematike možnosti financiranja študija in vse kar je naslovljeno »za mlade«. Zanimivo je, da nam najbolj primanjkuje zemljevidov.

Spletno Info točko smo postavili v lanskem šolskem letu in je tako samostojna spletna stran kot del šolske spletne strani.

V njej smo poskusili dijakom čimbolj všečno predstaviti EU, delovanje EU, zgodovino, Slovenijo kot del tega procesa. Preko te spletne strani obveščamo dijake, zaposlene, učitelje, tudi o našem delovanju v zadnjih letih. Na njej pa se najdejo tudi zanimivosti (vezane za Facebook stran) in povezava s Slovenijo v EU.

Morda ni nepomembno, da smo na spletni strani uredili tudi povezave z video filmi, ki lahko učiteljem služijo kot učni pripomoček. Učitelji so redno obveščeni o novostih na spletni strani in filme tudi uporabljajo.

Na tej spletni Info točki najdejo dijaki tudi aktualne spletne povezave do informacij. https://www.druga-solaambasadorkaep.si/

Doseženo število točk:  /25

2.3 Družbena omrežja in sodelovanje v platformi EPAS

(Kako ste se lotili objavljanja na šolski Facebook strani EPAS? Kakšne vrste objav ste pripravili? Kako redno ste jih objavljali? Kdo je bil zadolžen za objavljanje? Ste objave delili tudi v Facebook skupino Šole ambasadorke Evropskega parlamenta? Približno koliko objav ste objavili? Ste se soočali s kakšnimi problemi? Ste o aktivnostih EPAS objavljali tudi na vaši šolski spletni strani?)

V lanskem šolskem letu smo postavili facebook in spletno stran projekta.

Dijaki so se odločili za dva različna pristopa:

Facebook stran – objava različnih zanimivosti, vezanih za EU in predstavitev našega dela.

Spletna stran II. gimnazije Maribor, Šole ambasadorke EP – uradna stran našega dela z namenom pripraviti kratke informacije o EU, njeni zgodovini, institucijah, predstaviti Info kotiček, naše delo. Dijaki so se odločili, da bi spletna stran bila kot majhen, kratek učbenik delovanje EU in njene zgodovine. Za tiste, ki bi želeli več, pa smo pripravili tudi pogodbe EU in njihovo predstavitev.

Objavljanje in posodabljanje je bilo do maja stvar dijakov, konkretno ekipe dijakov, ki je spletno stran in Facebook stran tudi pripravila. Od maja naprej, pa sem se kot administrator, zaradi maturitetnih obveznosti dijakov (mednarodna matura konča s poukom že v začetku aprila, nacionalna matura pa sredi maja) objavljanje prevzel sam. V juniju bo objavljanje prevzela nova ekipa ambasadorjev.

Vsebina objav je organizacija dijakov. Vsak, ki sodeluje v projektu je zadolžen za določen termin, ko mora predlagane objave pripraviti in posredovati.

Bližamo se 80 objavi na Facebook strani.

Šolska spletna stran se je posodabljala in dopolnjevala celotno šolsko leto.

EPAS stran je direktno povezana s šolsko spletno stranjo oziroma je del nje. Kljub temu pa ima tudi svojo domeno in deluje samostojno.

Povezava do vaše šolske Facebook strani EPAS:

https://www.facebook.com/spoznajeu

Povezava do uradne šolske strani: Na dnu uvodne strani šole lahko najdete logotip projekta, ki je povezava na našo spletno stran.

https://www.druga.si/

povezava z uradno stranjo II. gimnazija – Šola ambasadorka EP (naša spletna stran v okviru šolske strani)

https://www.druga-solaambasadorkaep.si/

Doseženo število točk: /25

2.4 Dogodek oz. aktivnost ob dnevu/tednu Evrope

(Na kakšen način je potekal dogodek? Kakšno vlogo so imeli pri tem dijaki? Namen dogodka? Tema dogodka? Koliko dijakov je sodelovalo posredno in koliko neposredno? Kdo so bili gostje na dogodku? So se dogodka udeležili predstavniki medijev, lokalne skupnosti, strokovnjaki, evropski poslanci …? Vključite tudi spletne objave dogodka.) Dodajte vsaj eno sliko z dogodka! 

 Organizirali smo dve aktivnosti ob Dnevu Evrope.

  1. Tekmovanje osnovnih šol iz Maribora in Slovenske Bistrice na temo: Spoznavajmo EU – »Evropejček 2022«.
  2. Izdaja knjige Kratek vodnik po državah Evropske unije.

Informativna točka, predstavitev EU in podobne akcije pri nas na šoli ne moremo izvesti, ker navajamo dijake na redno uporabo tako INFO točke v knjižnici, kot na uporabo spletne INFO točke, ki je del spletne strani II. gimnazije Maribor. Dijakov vsaj dvakrat letno posredujemo informacije o tem kaj lahko najdejo tako na INFO točki v knjižnici in kaj vsebuje INFO spletna stran.

Srečanja z evropskimi poslanci in različnimi odločevalci so na naši šoli redna, kar pomeni, da nekaj takega splet ne moremo ponuditi.

Zato moramo bili inovativni.

AD 1: Zaradi ciljev, ki smo si jih v tem šolskem letu zastavili; širjenje našega znanja v lokalno okolje, smo organizirali prvo tekmovanje OŠ v poznavanju EU.

Na naše vabilo, ki smo ga posredovali 15 OŠ iz Maribora in Slovenske Bistrice se je na tekmovanje prijavilo 7 osnovnih šol, 21 tekmovalcev in 7 mentorjev.

Za tekmovanje so morali učenci predelati tri brošure, ki so dostopne na spletu in jih je izdala pisarna Evropskega parlamenta v Ljubljani in sicer:

EU in jaz ─ https://learning-corner.learning.europa.eu/learning-corner/learning-materials/eu-me_sl

EU pioneers ─ https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/9382341f-53e6-11ec-91ac-01aa75ed71a1?pk_campaign=OPNewsletter_December2021&pk_source=EUP

Kratek vodnik ─ https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/adb2ee3b-5e1d-11ec-9c6c-01aa75ed71a1/language-en

Tekmovanje je potekalo kot tekmovanje ekip. Iz vsake šole so se prijavili trije tekmovalci. Seštevek vseh treh tekmovalcev je pomenil zmagovalno ekipo. Najboljše tri šole so bile nagrajene s pokalom, najboljši trije posamezniki pa z nagradnim enodnevnim izletom na Dunaj.

Tekmovalne pole smo s pomočjo dijakov (predvsem njihovih mnenj) sestavili trije mentorji Šole ambasadorke EP, ki smo bili tudi ocenjevalci nalog.

Vsi udeleženci in mentorji so dobili priznanja za sodelovanje in brezplačno ekskurzijo v Ljubljano v okviru katere bomo obiskali Hišo EU, imeli srečanje s poslanci Državnega zbora in evropsko poslanko, se popeljali po Ljubljanici in obiskali Ljubljanski grad.

Tekmovanje je potekalo brez zapletov, učenci so uspešno reševali tekmovalne pole. Dobili smo veliko pohval in zahval za izjemno organizacijo tekmovanja.

Žal termin ni bil ugoden, zato se bo tekmovanje v naslednjem letu odvilo v mesecu februarju.

Vse stroške organizacije tekmovanje, nagrad in izleta, pokalov, kosila … je nosila II. gimnazija Maribor.

V vseh aktivnostih je sodelovalo 45 dijakov in učencev in 7 mentorjev.

AD 2: Izdaja knjige Kratek vodnik po državah Evropske unije.

V preteklih letih smo v okviru Šole ambasadorke EP že izdali dve knjigi in sicer: Pravljice in pripovedke držav Evropske unije in Specialitete kuhinj držav Evropske unije.

Letos smo se odločili, da bomo izdali novo knjigo in sicer Kratek vodnik po državah Evropske unije. Knjigo je pripravljalo 25 dijakov. Z pripravami smo začeli v mesecu februarju, ko smo postavili referenčno stran, kateri bi se naj dijaki poskušali približati, z namenom, da bi knjiga vsebovala podobne podatke za vsako državo.

Knjigo so pripravljali predvsem mlajši, bodoči dijaki ambasadorji EP, kar je pomenilo veliko usklajevanja in pojasnjevanja ter predvsem povečano kontrolo nad vsebino.

Knjiga je izšla ob 9. maju v elektronski obliki in bila posredovana učiteljem in kasneje še vsem dijakom II. gimnazije Maribor.

V naslednjem tednu bo del objave v Šolskem spletnem časopisu in Šolskem časopisu Borec v tiskani obliki.

Knjiga je posredovana staršem otrok in preko spletnega časopisa vsem naročnikom, torej predvsem bivšim dijakom.

S knjigo smo dosegli okrog 2.500 oseb.

IIg_euDrzave 2205 k03.pdf – elektronska verzija knjige

https://drive.google.com/file/d/1xgMxXX5ZeuyMRWuQ7yTgZBdoskWVy_t5/view?usp=sharing

 Še posebej nas veseli, da sta obe tiskani variante predhodnih dve knjig pošli in da sta obe knjigi v ponatisu. Pravljice in pripovedke v tretjem ponatisu, Specialitete kuhinj pa v drugem ponatisu.

Doseženo število točk: /25

3. DODATNE AKTIVNOSTI (neobvezno)

3.1 Dodatne aktivnosti

(V alinejah napišite, katere dodatne aktivnosti ste izvajali na šolah. Za vsako aktivnost je dovolj en stavek. Napisano lahko podkrepite s povezavo do člankov, slik, objav na družbenih omrežjih itd. ) Dodajte tudi slike iz izbranih dogodkov!

31. avgust 2021 – Srečanje s predsednikom Evropskega parlamenta gospodom Davidom Sassolijem.

Predstavništvo Evropskega parlamenta v Ljubljani je organiziralo dialog mladih s predsednikom Evropskega parlamenta Davidom Sassolijem.

Mlade so predstavljali tudi dijaki Gimnazije Nova Gorica, II. gimnazije Maribor in Gimnazije Bežigrad.

II. gimnazijo Maribor so predstavljali Ana Košat, Zoja Gobec in Andraž Ziherl.

V dialogu so se mladi predvsem osredotočili na vprašanja podnebnih sprememb, migracij in demokracije.

Pogovor je vodil in usmerjal novinar Sekumady Conde, bivši dijak II. gimnazije Maribor in v času šolanja pri nas eden izmed najprepoznavnejših obrazov šolskega časopisa Borec in še mnogih drugih izvenšolskih aktivnosti na II. gimnaziji Maribor.

Sodelovali so 3 dijaki.

2. 15. in 16. september 2021 – Obisk Hiše EU in razgovor s poslanci Državnega zbora.

Vsi dijaki 2. letnikov so v dveh dneh obiskali Hišo EU in imeli delavnice na temo Aktivnega državljanstva oziroma državljanske vzgoje in delovanja EU. Po obisku Hiše EU smo se srečali z poslanci Državnega zbora in sicer z Janijem Möderndorferjem, Dejanom Židanom, Branislavom Rajičem in predsednikom Državnega zbora, Igorjem Zorčičem.
Izobraževanja, obiska Hiše EU in razgovora s poslanci se je udeležilo vseh 170 dijakov 2 letnikov.

29  in 30 september 2021 – Srečanje s tolmačem v Evropskem parlamentu, Markom Cerkvenikom.

Pogovor je potekal o njegovem delu in življenju v Bruslju ter posebnostih poklica tolmača v Evropskem parlamentu.

Srečanje je potekalo on-line, udeležili so se ga dijaki 4.a in 4.c, skupaj 54 dijakov.

23 december 2021 – Delavnice o EU

 Delavnica o EU (EU znotraj mednarodnih povezav Sveta Evrope, Nato, OZN ter aktualni dogodki, kot so: predsedovanje Slovenije Svetu EU, vladavina prava in V4, konferenca o Zahodnem Balkanu) – izvajalec Petar Mrdovič.  Za vsak razred je delavnica trajala 45 minut.

Delavnic se je udeležilo 70 dijakov.

13 januar 2022 in 19. januar 2022 – Pomisli in povej na glas!

Sodelovanje z IPM Akademija – Projekt Pomisli in povej na glas!

  1. 1. 2022 – Delavnica za 3.c razred
  2. 1. 2022 – Delavnica za 3.e razred
  3. 1. 2022 – Pomisli in povej na glas – razgovor z odločevalci

Sodelovalo 51 dijakov

26 januar 2022 – Okrogla miza »Aktivno državljanstvo na evropski, državni in lokalni ravni.

Na okroglo mizo smo povabili predstavnike različnih institucij. Povabljeni gostje so bili: Igor Zorčič, predsednik Državnega zbora, Tanja Fajon, evropska poslanka, Saša Arsenovič, župan MO Maribor, Klemen Miklavič, župan Nove Gorice, dr. Marko Lovec, profesor na FDV.

Razprave in vprašanja dijakov so se dotikala naslednjih tem:

  • Sklop: Delovanje in vloga institucij na vseh treh ravneh –evroskepticizem, ogrožanje vrednot in njihove posledice.
  • Sklop: Aktivno državljanstvo, participacija mladih pri odločanju – izobraževanje, zaposlovanje.
  • Vplivi predsedovanja Slovenije Svetu EU, politična razmerja v Sloveniji, kaj lahko prinesejo parlamentarne volitve aprila 2022.
  • Aktualna problematika – gospodarske posledice epidemije, migracije…

Okroglo mizo je vsebinsko aktivno pripravilo 14 dijakov iz II. gimnazije Maribor in Gimnazije Nova Gorica.

Dogodek smo izkoristili za tesnejše povezovanje z Gimnazijo Nova Gorica. Okrogle mize se je ob ravnatelju Nove Gorice in mentorici, prof. Suzane Černe, udeležilo še 8 dijakov iz Nove Gorice.

V organizaciji je sodelovalo 42 dijakov, ambasadorjev EP in 75 dijakov, ki so sodelovali na okrogli mizi.

Skupaj je v vseh aktivnostih sodelovalo 139 dijakov.

 Z dijaki iz Nove Gorice smo preživeli tudi prijeten popoldan ob kavi, ogledu mesta Maribor in neobveznih pogovorih.

1. februar 2022 – Obisk MO Maribor

 Trije dijaki, ambasadorji EP, so na povabilo župana MO Maribor preživeli dan na MO Maribor in spoznavali delo župana, ter mu predstavili želje mladih. Povabilo je posledica srečanja in vprašanj na okrogli mizi, ki je bila na II. gimnaziji Maribor 26. januarja 2022.

Sodelovali 3 dijaki, ambasadorji EP.

 6. februar – junij 2022 – Sodelovanje s Cirilom Horjakom

 Sodelovanje s Cirilom Horjakom pri izdelavi stripov za časopis Večer na temo EU.

Sodeluje 5 dijakov, ambasadorjev EP.

 28. marec 2022 – dialog s predsednico Evropskega parlamenta Roberto Metsolo.

 Predstavništvo Evropskega parlamenta v Ljubljani je organiziralo dialog mladih s predsednico  Evropskega parlamenta Roberto Metsolo.

Mlade so predstavljali tudi dijaki Gimnazije Nova Gorica, II. gimnazije Maribor in Gimnazije Bežigrad.

II. gimnazijo Maribor so predstavljali Staša Korpič, Mojca Ravnik, Filip Kores Urlep, Martin Jojić in Filip Dugonik, ki so se srečanja udeležili z mentorico, prof. Vesno Vervega.

Sodelovalo 5 dijakov, ambasadorjev EP.

30. marec 2022 – Izobraževanje na temo volilnega sistema

Organizacija izobraževanja na temo Volilni sistem za 10 srednjih šol iz Maribora in Slovenske Bistrice. Potrebo so izrazili dijaki sami, ker so menili, da bodo uspešnejši v akciji Volitve 2022 ob primernem strokovnem znanju.

Izobraževanje ste izvedla Nika Podakar in Urban Lečnik Spaić – študenta prava.

Na izobraževanju je sodelovalo 109 dijakov in 13 mentorjev, vsi mentorji ali dijaki ambasadorji EP.

5. april 2022 – Srečanje z Gimnazijo Nova Gorica. Pogovor o politiki in mladih.

Gimnazija Nova Gorica nam je vrnila povabilo na eno od svojih aktivnosti v okviru projekta Šola ambasadorka EP, v kateri smo tudi aktivno sodelovali. Gostje okrogle mize so bili Grega Repovž, urednik Mladine, predsednik dijaške skupnosti Simon Trussevich in predsednica dijaške skupnosti na Gimnaziji Nova Gorica, Nastja Orel. Pogovor je tekel o političnih sistemih, participaciji mladih, volitvah in problematiki socialnih omrežij.

Srečanja se je udeležilo 12 dijakov II. gimnazije Maribor.

Srečanje smo, podobno kot v Mariboru, zaključili z ogledom Nove Gorice in medsebojnim druženjem.

12.november 2021 – 22. april 2022 – akcija Volitve 2022

 Izvedba akcije Volitve 2022 in sodelovanje z 10 srednjimi šolami iz Maribora in Slovenske Bistrice.

V mesecu marcu in začetku aprila 2022 smo se z dijaki aktivno pripravljali za izvedbo akcije Volitve 2022.

Izdelali smo plakate (5 različnih plakatov), letake (2 različna letaka) in majice (3 različne majice) z motivi na temo Volitve 2022. Majice, plakate in letake smo ponudili v uporabo 10 srednjim šolam in predlagali sodelovanje v akciji ozaveščanja dijakov, starejših od 18 let o pomenu volitev in udeležbe na volitvah.

Na naš predlog so se odzvale naslednje šole:

Dijaški dom Antona Martina Slomška

Dijaški dom Lizike Jančar Maribor

Gimnazija in srednja šola za kemijo in farmacijo Ruše

Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor

Srednja gradbena šola in gimnazija Maribor

Srednja prometna šola Maribor

Srednja šola Slovenska Bistrica

Srednja zdravstvena in kozmetična šola Maribor

Strojna šola, TŠC Maribor

II. gimnazija Maribor

Vsaka šola je izbrala plakate, letake in majice, ki smo jih pripravili, naročila potrebno število in jih prišla dvigniti v začetku aprila. Akcija je potekala na vseh šolah.

Natisnili smo: 120 majic (sodeluje 120 dijakov), 120 plakatov in 2.500 letakov.

Z akcijo smo po poročilih mentorjev dosegli 2.300 dijakov v Mariboru in Slovenski Bistrici.

 Ob izobraženju, ki so si ga želeli dijaki, smo na željo dijakov, za potrebe te akcije postavili v okviru naše spletne strani (II. gimnazija Maribor – Šola ambasadorka EP) tudi posebno stran, ki so jo naredili dijaki II. gimnazije Maribor. Spletna stran je namenjena ozaveščanju dijakov in informacijam kako voliti, kakšen je volilni sistem, katere stranke sodelujejo, predstavitvi programov posameznih strank in podobno. Povezava do spletne strani:

https://www.druga-solaambasadorkaep.si/volitve-2022/

Za lažji dostop do spletne strani je na vseh letakih, plakatih in majicah bila izdelana QR coda, ki je dijakom direktno odpirala spletno stran in jim ponujala vse potrebne informacije.

 Vse stroške akcije je nosila II. gimnazija Maribor. Iz II. gimnazije Maribor je v akciji sodelovalo 32 dijakov.

 

18 .- 23. april 2022 – Strokovna ekskurzija po institucijah EU.

Na povabilo Oddelka za obiske in seminarje in z veliko pomočjo pisarne Evropskega parlamenta v Ljubljani se je 35 dijakov in 3 mentorji odpravilo na ekskurzijo po institucijah EU.

Potovanje smo organizirali kot izobraževalno ekskurzijo, ki pa smo jo preoblikovali in upoštevali tudi želje naših dijakov, ambasadorjev EP. Obiskali smo Amsterdam, Haag, Roterdam, Gent, Bruselj, Strassbourg, Schengen, Luksemburg.

Potovanje je trajalo 6 dni, videli smo veliko, izvedeli še mnogo več. Ekskurzija je naletela na mnogo pozitivnih odzivov tako med dijaki, kot med starši.

Sodelovalo je 35 dijakov.

9. maj 2022 – Izdaja knjige Kratek vodnik po državah Evropske unije.

 V preteklih letih smo v okviru Šole ambasadorke EP že izdali dve knjigi in sicer: Pravljice in pripovedke držav Evropske unije in Specialitete kuhinj držav Evropske unije.

Letos smo se odločili, da bomo izdali novo knjigo in sicer Kratek vodnik po državah Evropske unije. Knjigo je pripravljalo 25 dijakov. S pripravami smo začeli v mesecu februarju, ko smo postavili referenčno stran, kateri bi se naj dijaki poskušali približati  z namenom, da bi knjiga vsebovala podobne podatke za vsako državo.

Knjigo so pripravljali predvsem mlajši, bodoči dijaki ambasadorji EP, kar je pomenilo veliko usklajevanja in pojasnjevanja ter predvsem povečano kontrolo nad vsebino.

Knjiga je izšla ob 9. maju v elektronski obliki in bila posredovana učiteljem in kasneje še vsem dijakom II. gimnazije Maribor.

V naslednjem tednu bo del objave v Šolskem spletnem časopisu in Šolskem časopisu Borec v tiskani obliki.

Knjiga je posredovana staršem otrok in preko spletnega časopisa vsem naročnikom, torej predvsem bivšim dijakom.

S knjigo smo dosegli okrog 2.500 oseb.

IIg_euDrzave 2205 k03.pdf – elektronska verzija knjige

https://drive.google.com/file/d/1xgMxXX5ZeuyMRWuQ7yTgZBdoskWVy_t5/view?usp=sharing

 Še posebej nas veseli, da sta obe tiskani varianti predhodnih dveh knjig pošli in da sta obe knjigi v ponatisu. Pravljice in pripovedke v tretjem ponatisu, Specialitete kuhinj pa v drugem ponatisu.

10. maj 2022 – Tekmovanje osnovnih šol iz Maribora in Slovenske Bistrice na temo: Spoznavajmo EU – »Evropejček 2022«.

Zaradi ciljev, ki smo si jih v tem šolskem letu zastavili –  širjenje našega znanja v lokalno okolje, smo organizirali prvo tekmovanje OŠ v poznavanju EU.

Na naše vabilo, ki smo ga posredovali 15 OŠ iz Maribora in Slovenske Bistrice se je na tekmovanje prijavilo 7 osnovnih šol, 21 tekmovalcev in 7 mentorjev.

Za tekmovanje so morali učenci predelati tri brošure, ki so dostopne na spletu in jih je izdala pisarna Evropskega parlamenta v Ljubljani in sicer:

EU in jaz ─ https://learning-corner.learning.europa.eu/learning-corner/learning-materials/eu-me_sl

EU pioneers ─ https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/9382341f-53e6-11ec-91ac-01aa75ed71a1?pk_campaign=OPNewsletter_December2021&pk_source=EUP

Kratek vodnik ─ https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/adb2ee3b-5e1d-11ec-9c6c-01aa75ed71a1/language-en

Tekmovanje je potekalo kot tekmovanje ekip. Iz vsake šole so se prijavili trije tekmovalci. Seštevek vseh treh tekmovalcev je pomenil zmagovalno ekipo. Najboljše tri šole so bile nagrajene s pokalom, najboljši trije posamezniki pa z nagradnim enodnevnim izletom na Dunaj.

Tekmovalne pole smo s pomočjo dijakov (predvsem njihovih mnenj) sestavili trije mentorji Šole ambasadorke EP, ki smo bili tudi ocenjevalci nalog.

Vsi udeleženci in mentorji so dobili priznanja za sodelovanje in brezplačno ekskurzijo v Ljubljano v okviru katere bomo obiskali Hišo EU, imeli srečanje s poslanci Državnega zbora in evropsko poslanko, se popeljali po Ljubljanici in obiskali Ljubljanski grad.

Tekmovanje je potekalo brez zapletov, učenci so uspešno reševali tekmovalne pole. Dobili smo veliko pohval in zahval za izjemno organizacijo tekmovanja.

Žal termin ni bil ugoden zato se bo tekmovanje v naslednjem letu odvilo v mesecu februarju.

Vse stroške organizacije tekmovanje, nagrad in izleta, pokalov, kosila … je nosila II. gimnazija Maribor.

V vseh aktivnostih je sodelovalo 45 dijakov in učencev in 7 mentorjev.

Aktivnosti, ki se izvajajo v juniju.

S tem, ko oddamo poročilo in čakamo na rezultate pa še ni konec naših aktivnosti za šolsko leto 2021/2022.

V juniju bomo nadaljevali z našim najresnejšim projektom. Postaviti nameravamo svojevrsten spomenik projektu EPAS na zelenici pred šolo. Gre za smerokaz, visok 4.5 metra, narejen in posebne pločevine, ki je odporna na vremenske razmere, zaščitena. Smerokaz vsebuje 27 širših puščic, ki označujejo oddaljenost (cestno) od 27 glavnih mest držav EU. Zaradi pridobivanja dovoljenj se je postopek podaljšal in upamo, da ga bomo postavili do septembra.

30. junija imamo v okviru Art kampa in Festivala Lent v mestne parku v Mariboru svoj dan.

Meščanom Maribora bomo predstavili projekt EPAS in naše aktivnosti, predvsem pa organizirali različne dejavnosti in pripravili različne aktivnosti za mlade Mariborčane, za katere upamo, da se bodo odzvali in z nami poigrali, poslušali pravljice, kaj skuhali …

Doseženo število dodatnih točk:  /20

3.2 Razprave z evropskimi poslanci »Če bi jaz odločal, bi …« (tisti, ki ste sodelovali)

(Na koliko dogodkih ste sodelovali? Koliko predlogov ste pripravili? Koliko dijakov je sodelovalo pri pripravi predlogov/na razpravah? Kako ste se pripravili na razprave? Kako ste navdušili dijake? Itd.)

 Sodelovali smo na vseh srečanjih in za vsa srečanja pripravili tudi predloge. Na dveh srečanjih smo svoje predloge tudi predstavili. Tudi za srečanje z evropskim komisarjem

Janezom Lenarčičem smo pripravili predlog in predstavitev. 

  1. Energetski viri prihodnosti – Franc Bogovič (sreda, 12. 1., ob 15. uri). Predlog so pripravili: Marko Kolarič, Aleksander Tabaković, Žiga Bele.

Aktivno so še sodelovali: Iva Diana Sladojević, Maj Pocrnja Zupan, Elin Hameršak, Iva Milosavljević, Tine Rajić.

  1. Boj proti globalnemu segrevanju – Tanja Fajon (sreda, 26. 1., ob 15. uri). Predlog sta pripravila: Andraž Ziherl in Zoja Gobec.

Aktivno so na srečanju sodelovali še: Rozalija Lia Muršec, Sara Cerjak, Nika Varoščić, Nina Knez, Mojca Ravnik, Elin Hameršak, Una Murko, Rozalija Lia Muršec, Iva Milosavljević, Sara Cerjak, Filip Kores Urlep, Aleksander Tabaković, Žiga Bele, Brina Galuf

  1. Mobilnost (promet) prihodnosti – Klemen Grošelj (sreda, 9. 2., ob 15. uri). Predlog je pripravil Maj Pocrnja Zupan.

Aktivno so na srečanju sodelovali še: Viva Kokalj, Alina Herman, Lia Horvat Zupančič, Ajda Rojko, Ela Cafuta, Katja Bauman, Janja Špiganovič, Lily Sara Klampfer, Alja Kukovič, Iva Milosavljević, Sara Cerjak, Matic Mohorko, Brina Galuf.

  1. Spopad s pandemijo covida-19 – Romana Tomc (sreda, 16. 2. ob 14. uri). Predlog je pripravila Nika Varoščić.

Aktivno so na srečanju sodelovali še: Nina Knez, Viva Kokalj, Alina Herman, Mojca Ravnik, Una Murko, Rozalija Lia Muršec, Iva Milosavljević, Sara Cerjak, Filip Kores Urlep, Matic Gosak, Brina Galuf.

  1. Zaposlovanje mladih – dr. Milan Zver (sreda, 16. 3., ob 15. uri). Predlog sta pripravili Lily Klampfer in Mojca Ravnik.

Aktivno so na srečanju sodelovali še: Andraž Ziherl, Zoja Gobec.

  1. Boj proti revščini – dr. Milan Brglez (sreda, 30. 3., ob 15. uri). Predlog sta pripravili: Viva Kokalj in Alina Herman.

Aktivno so na srečanju sodelovali še: Lia Horvat Zupančič, Ajda Rojko, Ela Cafuta, Katja Bauman, Janja Špiganovič, Lily Sara Klampfer, Alja Kukovič, Iva Milosavljević, Sara Cerjak, Matic Mohorko. 

  1. Enakopravnost spolov – Ljudmila Novak (sreda, 13. 4., ob 15. uri). Predlog sta pripravili in ga tudi predstavili Rozalija Lia Muršec in Sara Cerjak.

Aktivno so na srečanju sodelovali še: Matic Gosak, Janja Špiganovič, Lily Sara Klampfer, Alja Kukovič, Iva Milosavljević.

  1. Preprečevanje odvisnosti med mladimi – Irena Jovova (sreda, 20. 4., 15. uri). Predlog sta pripravila Filip Dugonik in Martin Jojić.

Aktivno so na srečanju sodelovali še: Lia Horvat Zupančič, Ajda Rojko, Ela Cafuta, Katja Bauman, Lily Sara Klampfer.

  1. Pogovor z evropskim komisarjem – dr. Janezom Lenarčičem (sreda, 4. 5. ob 15.uri). Predlog sta pripravila Zoja Gobec in Andraž Ziherl.

Aktivno so na srečanju sodelovali še: Una Murko, Zara Tičar, Nuša Šen Bubnjevič, Lara Cekič, Eva Gašperič, Zarja Papotnik-Gomilar, Dora Boc.

Na vseh srečanjih je sodelovalo 89 dijakov.

Doseženo število dodatnih točk:   /20

4. MEDIJSKE AKTIVNOSTI (neobvezno)

 (Naštejte in opišite vaše aktivnosti, ki ste jih izvajali v sodelovanju z časopisnimi, televizijskimi, radijskijskimi, spletnimi mediji, število medijskih objav o vaših aktivnostih, itd. ) Če lahko, priložite tudi posnetek zaslona vaših medijskih aktivnosti, povezavo do spletne novice o vaših aktivnostih, fotografijo časopisnega članka, …

Spletni časopis II. gimnazije Maribor

Stran 1 – 3

SCIIg78 2122_02_web.pdf

https://drive.google.com/file/d/1MR8gx79o7R9fcfnjPa0EfPw3mEbCFj5K/view?usp=sharing

Stran 13 – 15

SCIIg79_2122_04_web.pdf

https://drive.google.com/file/d/1gjzLhMN3qw-bWLxGJ9dT6zRe_f8ZSbqI/view?usp=sharing

Yearbook II. gimnazije

stran 136 – 137.

IIg_YB28-2122_web.pdf

https://drive.google.com/file/d/1UCQg96V_xNeGLjyCKZdPEI-DornmCcbk/view?usp=sharing

II. gimnazija Maribor, 27. 1. 2022 
 CELOTNO ZBIRKO OBJAV
 
Politična participacija mladih v Sloveniji je boljša, kot se zdi, so ugotavljali v Mariboru 
Vecer.com
Sreda, 26.01.2022, Slovenija
Avtor: Igor Selan
Teme: Druga gimnazija Maribor

Gostje okrogle mize so mladim med drugim odgovarjali na vprašanja o delovanju in vlogi institucij, aktivnem državljanstvu, participaciji mladih pri odločanju in o političnih razmerjih v Sloveniji. Sašo Bizjak Predsednik državnega zbora Igor Zorčič, predsednica SD Tanja Fajon, mariborski in Več…

Povezava: https://www.vecer.com/maribor/…
 
Net TV, Regionalno aktualno
Sreda, 26.01.2022, 20:00, Slovenija
Avtor: Unknown
Teme: Druga gimnazija Maribor, mednarodna matura

…nekakšna prva stopnička izobraževanja primerljiva z mednarodno ravnijo. Svojo pot pa bodo lahko nadaljevali na 2. gimnaziji oziroma v njenem programu mednarodne mature. TANJA FAJON Medgeneracijsko sodelovanje je vedno ključno, da se pomaga med generacijami, mi smo imeli en izjemen projekt v evropskem parlamentu, ko… Več…
Gimnazija Nova Gorica po predala pokal EPAS Drugi gimnaziji Maribor

 
Radio City, Novice
Sreda, 26.01.2022, 10:00, Slovenija
Avtor: Bor Greiner
Teme: Druga gimnazija Maribor

…CITY, 26.01.2022, NOVICE, 10:00 BOR GREINER (voditelj) Gimnazija Nova Gorica danes predaja pokal Šole ambasadorke Evropskega parlamenta oziroma EPAS Drugi gimnaziji Maribor. Lani sta ga osvojili skupaj. S tem dijaki obeh šol prirejajo tudi okroglo mizo aktivno državljanstvo na lokalni, državni in evropski ravni. Na vprašanje… Več…
Pokal EPAS je v rokah mariborskih dijakov!

 
Europarl.europa.eu
Sreda, 26.01.2022, Slovenija
Avtor: Unknown
Teme: Druga gimnazija Maribor

Dijaki in učitelji II. gimnazije Maribor so zasluženo priznanje prejeli iz rok vrstnikov iz Gimnazije Nova Gorica, s katero si delijo naziv Najšola ambasadorka Evropskega parlamenta. Pisarna EP v Sloveniji vsako leto podeljuje posebni prenosljivi pokal dijakom šole, ki se je najbolj izkazala v Več…

Povezava: https://www.europarl.europa.eu…
Kakšna je vključenost mladih v politiko?

 
Net-tv.si
Sreda, 26.01.2022, Slovenija
Avtor: Unknown
Teme: Druga gimnazija Maribor, mednarodna matura

…na vseh teh ravneh, med njimi tudi župan mariborske občine Saša Arsenovič, predsednik državnega zbora Igor Zorčič in evropska poslanka Tanja Fajon. II.gimnazija Maribor je v svojem amfiteatru organizirala okroglo mizo na temo aktivnega državljanstva na lokalni, državni in evropski ravni. Ob tem pa je simbolno prejela tudi… Več…

Povezava: https://net-tv.si/kaksna-je-vk…
Predvolilni parket: Na II. gimnaziji Maribor mladi s politiki o aktivnem državljanstvu. Gre za novo predvolilno agitacijo v režiji mašinerije stranke SD in Tanje Fajon, tokrat ob sodelovanju župana Arsenovića?!

 
Zadnjenovice.info
Sreda, 26.01.2022, Slovenija
Avtor: Unknown
Teme: Druga gimnazija Maribor

(novica s komentarjem) Kot je poročala Slovenska tiskovna agencija (STA), je Gimnazija Nova Gorica danes predala pokal Šole ambasadorke Evropskega parlamenta II. Gimnaziji Maribor, s katero sta ga lani osvojili skupaj. Dijaki obeh šol so si namreč v lanskem šolskem letu zaradi odličnega dela na Več…

Povezava: http://zadnjenovice.info/news/…
Participacija mladih v Sloveniji boljša, kot se zdi

 
Večer
Četrtek, 27.01.2022, Stran: 18, Slovenija
Avtor: Igor Selan
Teme: Druga gimnazija Maribor

VOLITVE IN MLADI Participacija mladih v Sloveniji boljša, kot se zdi Igor Selan Predsednik državnega zbora Igor Zorčič, predsednica SD Tanja Fajon, mariborski in novogoriški župan Saša Arsenovič in Klemen Miklavčič ter politolog Marko Lovec so bili gostje okrogle mize Aktivno državljanstvo na Več…