Šola ambasadorka EP – II. gimnazija Maribor
V šolskem letu 2018/2019 smo se na II. gimnaziji aktivno, najprej v okviru Evrošole 2018, potem pa samoiniciativno, udeležili promocije evropskih volitev 2019. Odločili smo se, dijaki ambasadorji in mentorji, da volitve promoviramo na dveh lokacijah in sicer na matični šoli, II. gimnaziji Maribor in v domu starejših občanov, Domu Danice Vogrinec.
II. gimnazija Maribor je naša matična šola. Dijaki šole vedo, da je šola ena izmed Šol – ambasadork EP, s tem so seznanjeni predvsem zaradi tekmovanja za Evrošolo, kjer smo obiskali vse razrede in jim predstavili naše delo, ker smo takrat potrebovali podporo pri spletnem glasovanju.
Za Dom Danice Vogrinec, dom starostnikov v Mariboru, smo se odločili, ker smo bili prepričani, da so starejši manj seznanjeni z delovanjem EU in verjeli smo, da lahko z takšno akcijo, medgeneracijsko prispevamo k boljšemu počutju starostnikov in dodatno prispevamo k bolj aktivno preživetem dnevu v Domu Danice Vogrinec.
Med oktobrom in decembrom 2018 sta dve ekipi dijakov II. gimnazije, 24 dijakov, pripravili dve različni volilni kampaniji za evropske volitve 2019. Volilno kampanija pod naslovom Spremeni, smo izvedli v Domu Danice Vogrinec Maribor, volilno kampanijo pod naslovom Deca, dol s kavča pa volit, pa smo izvedli na II. gimnaziji Maribor.
Pri izvedbi aktivnosti nam je priskočila na pomoč Akademija za socialni management, ki nam je pomagala pri tisku in pripravi vseh potrebnih materialov, ki smo jih uporabili v kampaniji. Za potrebe obeh lokacij smo izdelali plakate, majice za dijake ambasadorje, pisala in letake.
Promocija sodelovanja na evropskih volitvah je bila izvedena 8. maja v Domu Danice Vogrinec Maribor, ter 8. in 9. maja na II. gimnaziji Maribor.
Na II. gimnaziji smo ob promociji volitev in izvedbi akcije, ves čas skrbeli za informiranje dijakov, kar smo počeli s pomočjo promocijskih materialov Evropske hiše iz Ljubljane, ki nam jih je poslala dovolj, da smo lahko propagirali udeležbo na volitvah celotni mesec maj. Organizirali smo stojnico, kjer smo delili propagandni material, odgovarjali na vprašanja, delili pisala, ki so vsebovala naše geslo »Deca, dol s kauča, pa volit!«. Na stojnici je aktivno sodelovalo v obeh dneh 12 dijakov, kar je bilo dovolj, da smo lahko odgovorili na vsa vprašanja in obenem razdelili ves reklamni material.
V domu Danice Vogrinec smo pred akcijo izvedli kratko enourno izobraževanje na temo EU, kjer smo se o EU in problemih predvsem pogovarjali s starostniki. Na dan promocije volitev, 8. maja, pa smo starostnikom s pomočjo Hiše EU, delili propagandni material (najbolj so bili veseli krpic za očala), odgovarjali na njihova vprašanja ter z njimi (seveda tistimi, ki so želeli) igrali igrico Nika in Luka spoznavata evropski parlament, ki je bila med varovanci zelo dobro sprejeta.
Ob vstopni recepciji v domu smo organizirali improvizirani pult, kjer smo razstavili reklamni material in nagovarjali čim več oskrbovancev, ki so prihajali v dom in odhajali v njega. Uspešnost dela je bila še večja, ker so nam pri nagovarjanju pomagali zaposleni v domu in uprava doma. Da bi ta akcija bila uspešna, da bi nas oskrbovanci spoznali, smo že smo že ob 8. marcu (vsem ženam) razdelili ob podpori uprave, okrog 1000 vrtnic.
Akcijo ocenjujemo za uspešno, čeprav se zavedamo, da bi lahko (sploh sedaj, ko smo jo izvedli) promocijo izvedli še bolje, še bolj tesno povezano z obema institucijama.
Najpomembnejše pa je, da so dijaki, ki so sodelovali v akciji vse od oktobra 2018 (priprava promocijskih materialov) dobili odziv na svoje delo, na kampanijo, ki so si jo sami zamislili in izvedli. Prepričani smo tudi, da smo mnoge naključne obiskovalce naših stojnic, uspešno nagovorili in jim predstavili veliko novega.
Saša Mikić, spec., prof.
Mentor Šole ambasadorke EP
KAMPANJA ZA VOLITVE V EVROPSKI PARLAMENT 2019
V sklopu tekmovanja Evrošola 2018 smo dijaki Druge gimnazije Maribor ustvarili krajšo volilno kampanjo v obliki videa. Načrt za naš izdelek je bil ustvarjen s pomočjo kreativnih zamisli dijakov, z željo po ustvarjanju izdelka, ki bi nagovarjal predvsem mlade in bodoče volivce. Slednji so tudi ciljna skupina naše kampanje, saj menimo, da se v prihodnost Evrope, navsezadnje pa tudi vsakdanjik, ki je z elementi evropske skupnosti vedno bolj prepojen, mladi vedno manj ali pa zelo pasivno vključujejo. Zato se nam zdi ključnega pomena, da ozavestimo in morda prepričamo, da ključ do boljših in željenih razmer ni zgolj v debatah in pritoževanju, namreč je za skupno dobrobit potrebno predvsem aktivno sodelovanje. Z našim videoposnetkom smo mladim (na zelo ekspliciten način) želeli prikazati, da pot do sprememb, ki jih sami želijo videti v družbi, ne bo omogočena zgolj z izražanjem mnenja, temveč bo potreben drugačen pristop. Udeležitev na volitvah. V kampanji se nismo osredotočali le na eno problematiko, temveč smo poskušali zajeti vsa pereča in mladim pomembna področja. Izbrali smo področja ekologije, sprejemanja »drugačnosti« na primeru istospolnih razmerij, zaposlovanja mladih, digitalnega trga, migracij in mednarodne povezanosti ter sodelovanja članic.
Koncept in cilj kampanje je prikazati kontrast med bolj liberalnim splošnim mnenjem evropske mladine in prepričanji starejše generacije. S prispevkom ne želimo na nikakršen očrniti aspektov starejših, ampak zgolj opozoriti na pasivnost in »lenobo« nove generacije volivcev. Z ostrimi in konservativnimi izjavami, ki jih izreče starejša generacija smo seveda pretiravali in opozarjamo, da so vse izjave zgolj simbolne narave. Nihče od sodelujočih odraslih ni izražal lastnih prepričanj ali moralnih načel. Želeli smo zgolj predstaviti kontrast liberalnim načelom evropske unije, ki je v nekoliko blažjih oblikah (ali pa tudi ne) vsekakor prisoten med starejšimi generacijami. Svobodomiselni mladi, katerim je v interesu spremeniti svet in Evropsko unijo v enakopravno, demokratično in funkcionalno skupnost, v kateri bi se zaželene in svobodne počutili vsi, bi se morali proti drugačni filozofiji bivanja boriti, in sicer na način, ki je najbolj efektiven – udeležbo na volitvah. S kampanjo smo želeli doseči spoznanje, da tudi en glas šteje, da tudi en glas lahko spremeni Evropo.
S sloganom naše kampanje, »Deca, dol s kavča pa volit!«, smo želeli mlade volivce opozoriti na pomembnost njihovih glasov in odločitev, četudi se jim velikokrat zdi ravno nasprotno. Naš namen je predstaviti idejo, da se je volitev treba udeležiti, če želimo živeti v družbi z maksimirano učinkovitostjo. Navsezadnje je namen našega projekta (mlade) volivce pozvati in opogumiti k sodelovanju tako na volitvah kot v evropski skupnosti.
Potek kampanje smo si sistematično razdelili na več sklopov. Tako smo začeli z registracijo v aplikacijo »Tokrat grem volit«, katere spletno povezavo smo delili na naših spletnih omrežjih, spletni strani šole in šolskih mailih. Namen aplikacije in naše aktivnosti je ponovno širiti besedo o bližajočih se volitvah. Kasneje smo posneli krajši video prispevek, ki je natančno opisan v predhodnih odstavkih. Izdelali smo tudi plakate, letake, majice, pisala in vžigalnike (podoba nekaterih izdelkov je priložena na koncu dokumenta), ki bodo služili kot propagandni material za našo kampanjo. Aktivno se bo slednjo začelo promovirati v prihodnjih mesecih, ko bomo na šoli tudi postavili stojnico z letaki in pisali, ponujali pa bomo tudi razna evropska peciva. Naš videoposnetek bo dostopen na Facebook in Instagram straneh, ustvarjenih v namen oglaševanja evropskih volitev 2019 in našega prispevka. Sodelovali bomo tudi na različnih prireditvah kot so pikniki in bazarji, da bi besedo razširili čim dlje.
S svojo kampanjo si srčno želimo pozvati mlade k sodelovanju na volitvah, da razbijemo stigme o pasivnosti in nezainteresiranosti. Da damo vedeti, da šteje tudi moj, tvoj, naš glas. Glasujmo danes, spremenimo jutri.
Svojo kampanjo bi intenzivno začeli promovirati v začetku leta 2019, saj se nam zdi, da bi takrat najbolj učinkovala. Še pred začetkom intenzivnega promoviranja pa bomo kot skupina usposobili in ustvarili strani na Facebooku in Instagramu, saj so ta spletna omrežja v sodobnih časih zelo priročen vir za širjenje informacij. Cilj Facebook in Instagram strani bi tako bil opomniti (mlade) volivce na prihajajoče volitve ter njihovo pomembnost. Izdelava spletnih strani bi potekala v novembru in decembru 2018. Ko bo splet pritegnil dovolj zainteresiranih, se bomo s kampanjo premaknili korak naprej. V začetku januarja bomo po mariborskih in morda okrožnih srednih ter nekaterih višjih šolah postavili stojnice z letaki in ključnimi informacijami o udeležitvi na volitvah. Seveda bodo aktivnosti namenjene predvsem polnoletnim dijakom in študentom, mlajšim, ki pa še sicer nimajo volilne pravice pa je to lahko motivacija in dobra iztočnica. Delavnice in stojnice se bodo odvijale vse do volitev, seveda pa bodo najbolj intenzivne ravno v mesecu maju. 9. maja 2019, na dan Evrope, se bo na Drugi gimnaziji Maribor izvedel tudi krajši dogodek, namenjen izobraževanju o Evropski uniji sami, s poudarkom pa seveda na volitvah 26. maja. Ob priložnosti bo naša skupina pripravila tradicionalne sladice iz evropskih držav in mlade pozvala na volitve. Skozi mesece februar, marec in april bomo po mestu Maribor delili majice, letake, vžigalnike in pisala ter sodelovali na mestnih prireditvah v sklopu šole in izven nje.
II. gimnazija se je tudi letos udeležila tekmovanja v poznavanju Evropske unije, ki ga organizira predstavništvo EU v Ljubljani. Uspešen nastop na tekmovanju in zmaga nam je prinesla pravico sodelovanja na Evrošoli v Strasbourgu, ki je bila 7. marca 2019.
Evrošole, srečanje šol, predstavnic svoje države, se je letos udeležilo 26 šol in 620 dijakov.
Naše potovanje v Strasbourg smo obogatili z obiskom nekaterih srednjeveških mest. Na poti v Alzacijo smo obiskali Esllingen v Nemčiji, nato še Riquewihr, Ribeauvill in Colmar v Alzaciji in spoznali, nam, večini Slovencev skrite vasice in mesteca te francoske pokrajine.
Evrošola je dan v evropskem parlamentu, kjer dijaki preživijo »pravi poslanski dan«. Delo se začenja ob 8.00 z zajtrkom in razporejanjem skupin po področjih (zaposlovanje mladih, ekologija in obnovljivi viri energije, evropske volitve 2019, varnost in človekove pravice, migracije in integracija, prihodnost Evrope.
Začetek parlamentarnega zasedanja je po uvodnih pozdravih in predstavitvah posvečeno predstavitvi šol, predstavitvi dela poslancev, preizkušanju glasovalnih naprav. V nadaljevanju sledi predstavitev evropskega parlamenta in Evropske unije s strani upravnega uslužbenca, pogovor z poslanko evropskega parlamenta in diskusija z vprašanji na temo evropskega združevanja. Popoldanski del je posvečen delu po skupinah, razpravam v odborih in predstavitvi zaključkov, ter igri Evrogame, kjer se je 155 ekip (po štirje dijaki iz različnih evropskih šol) pomerilo v znanju o evropski uniji.
Program se konča z razglasitvijo štirih najboljših ekip, ki se med seboj pomerijo v finalu. Odhod iz parlamenta je običajno okrog 18 ure.
II. gimnazijo je letos zastopalo 24 dijakov, ki imajo naziv dijak, ambasador evropskega parlamenta ali se za ta naziv pripravljajo. Večina izmed članov ekipe, pa je bila del ekipe, ki je zmagala na državnem tekmovanju Evrošola.
Saša Mikić, spec., prof.
Mentor, ambasador evropskega parlamenta