
II. GIMNAZIJA – ŠOLA AMBASADORKA EVROPSKEGA PARLAMENTA
II. gimnazija Maribor je v šolskem letu 2016 – 2017 postala ena izmed prvih šol v Sloveniji, ki je pridobila status Šole ambasadorke Evropskega parlamenta.
Projekt je namenjen ozaveščanju in izobraževanju učiteljev in dijakov o Evropski uniji ter usposabljanju za aktivno državljanstvo. Na II. Gimnazji Maribor že nekaj let ponujamo izbirni predmet v 4. letniku – Evropske študije v obsegu 35 ur, pri katerem dijaki spoznajo osnove delovanja EU. Vsako leto, že 12 let organiziamo ekskurzijo po evropskih institucijah ali pa se udeležimo srečanja mladih Evrope pod imenom EYE. V okviru teh ekskurzij obiščemo Mastricht, Brugge, Gent, Antwerpen, Bruselj, Schengen, Luksemburg in Strasbourg. Sprejmejo nas različni evropski poslanci iz Slovenije, ki nam tudi predstavijo delovanje EU in življenje v institucijah EU. Zaradi lažjega dostopa do informacij o delovanju EU in priložnostih, smo v knjižnici uredili EU kotiček, ki ga redno dopolnjujemo z gradivom, izdali smo tudi 28 pravljic v posebni knjigi z naslovom Pravljice in pripovedi držav Evropske unije, organizirali smo pravljični večer in še veliko drugih aktivnosti kot so predavanja in razprave.
V novembru smo se udeležili prvega državnega tekmovanja iz poznavanja EU in med 38 ekipami osvojili drugo mesto ter si priborili sodelovanje na Evrošoli v Strasbourgu, kjer dijaki za en dan postanejo evropski poslanci. Potovanje, ki je bilo 15. decembra smo združili z ogledom Nurnberga in Rothenburga. To je bilo že deveto sodelovanje II. gimnazije na Evrošoli v Strasbourgu.
Dijaki, ki se aktivno vključijo v program šole ambasadorke Evropskega parlamenta, pridobijo status ambasadorjev EP. Takšen status ima trenutno na šoli 18 dijakov.
Več o naših aktivnostih si lahko preberete na www.druga.si pod zavihkom II. gimnazija, šola ambasadorka Evropskega parlamenta.
Saša Mikić, spec., prof
Mentor Šole ambasadorke Evropskega parlamenta
II. gimnazija, šola Ambasadorka Evropskega parlamenta
II. gimnazija Maribor si je v lanskem šolskem letu med prvimi šolami v Sloveniji pridobila status ambasadorke evropskega parlamenta.
Naloga šole, ki si je pridobila ta status je izvajanje dejavnosti, ki med dijaki širijo ideje in vrednote EU.
V tem šolskem letu je bilo prvič razpisano državno tekmovanje v poznavanju EU in njenega delovanja.
V tekmovanju je sodelovalo 38 ekip iz 30 srednih šol iz celotne Slovenije. Na tekmovanju, ki je bilo ekipnega značaja in sestavljeno iz kviza na temo EU, v katerem so se ekipe direktno pomerile med seboj, testa o poznavanju EU in izdelave videa ali lastnega izdelka na temo digitalni trg, je II. gimnazija Maribor je osvojila 2 mesto in se za nagrado udeležila Evrošole 2017 v Evropskem parlamentu v Strasbourgu.
V Evrošoli, ki je bila 15. decembra v Evropskem parlamentu v Strasbourgu, je sodelovalo 23 šol iz 22 –ih držav EU. Skupaj 540 dijakov. Iz II. gimnazije Maribor se je na Evrošolo odpravilo 24 dijakov in 2 mentorja.
Evrošola je projekt evropskega parlamenta s katerim poskuša srednješolcem predstaviti delovanje evropskega parlamenta in mladi se za en dan prelevijo v poslance evropskega parlamenta. Spoznavajo delo poslancev, tako v plenarnem delu kot v zasedanjih po komitejih. Razdelijo se v šest skupin in vsaka skupina debatira o aktualnih problemih na izbrane tematike, tokrat na teme: Okolje in obnovljivi viri energije, Varnost in človekove pravice, Razvojna pomoč, Prihodnost Evrope, Migracije in integracija in Zaposlovanje mladih.
V popoldanskem delu zasedanja predstavniki debatirajo po skupinah na katere se pripravijo že pred odhodom na Evrošolo. V času debate izberejo tudi predstavnika, ki je del predsedstva plenuma in ki predstavi stališča oblikovane skupine ter odgovarja na vprašanja v sklepnem, skupnem srečanju vseh dijakov. Dijaki na koncu vsakega poročila postavljajo poslanska vprašanja in izražajo svoje poglede na predstavljeno temo.
Med šestimi poročevalci, ki so sestavljali predsedstvo parlamenta, je imela II. gimnazija Maribor dve poročevalki in sicer Stello Kociper, ki je bila poročevalka in predstavnica skupine Razvojna pomoč in Vito Volgemut, ki je bila predstavnica parlamentarne skupine Prihodnost Evrope.
Dijaki, vseh 540 se medsebojno pomeri tudi v igri EUROGAME, kjer odgovarjajo na vprašanja, ki so postavljena v vseh evropskih jezikih, o delovanju in poznavanju EU. Izmed vseh dijakov se oblikujejo (naključno) skupine po 4 dijaki (skupaj 135 ekip) in vsaka skupina poskuša v omejenem času razvozlati jezik v katerem je postavljeno vprašanje, najti med vsemi sodelujočimi nekoga, ki vprašanje lahko prevede in potem odgovoriti na zastavljeno vprašanje.
Med 135 ekipami je Nika Alenc s svojo ekipo dosegla 1. mesto, Vita Volgemut s svojo ekipo 2. mesto in Domen Leš s svojo ekipo 3. mesto v tekmovanju EUROGAME.
Evrošola vedno pusti globok vtis na sodelujoče dijake. Skozi ta program lahko mladi spoznavajo delo evropskih poslancev in lažje razumejo način in pomen delovanja Evropskega parlamenta.
Vita Volgemut – članica predsedstva in poročevalka na temo Prihodnost Evrope
Predsedovati komiteju s 100 ljudmi je odgovorno delo, saj je potrebno zapisati vsak predlog, o njem debatirati in ga na podlagi debate zavrniti ali sprejeti. Potrebno je bilo napisati tudi porocilo, ki sem ga potem prebrala v parlamentu z vec kot 500 ljudmi. Eurošola mi je omogocila, da sem spoznala kako poteka delo poslancev in predsedstva in ugotovila, da to sploh ni lahko. Verjamem pa, da je pravim parlamentarcem s sprejemom zakonov, ki so v dobro ljudem, vse to povrnjeno.
Stella Kociper – članica predsedstva in poročevalka na temo Razvojna pomoč
Moji občutki so bili precej neodločeni, saj sem bila deloma zelo ponosna na svojo predsedniško pozicijo in hkrati tudi zelo nervozna. Največji strah sem občutila tik preden sem morala predstaviti naše delo. Kasneje je trema popustila, vendar se je naval adrenalina kmalu povrnil zaradi neprijetnih vprašanj ostalih udeležencev. Posebno težko mi je bilo odgovarjati objektivno in hkrati zastopati ideje ostalih. Med nami so se pojavljale velike
razlike v miselnosti, ki smo jih morali nekako premostiti. Velik izziv je bil tudi jezik, saj vsi udeleženci niso govorili angleško. Govor so prevajali tolmači, brez katerih dogodka ne bi mogli izpeljati.
Nika Alenc – članica zmagovalne ekipe v tekmovanju Eurogame
Skupino smo sestavljali štirje člani, torej jaz iz Slovenije, dekle iz Portugalske in dekle iz Malte, ter fant iz Španije. Združili smo se popolnoma naključno in naš cilj je takoj bil čimprej odgovoriti na vsa vprašanja, ki so se nanašala na tematiko EU, sicer pa je bilo vsako vprašanje postavljeno v drugem jeziku. Ko smo zaključili z odgovori, smo spregovorili še par besed in se brez kakršnihkoli pričakovanj, da bodo nas čez dobre 3 ure poklicali na oder kot finaliste, razšli.
Nekaj po 17. uri so začeli razglašati skupine, ki so se uvrstile v finale. Kar naenkrat pokličejo prvega člana moje skupine in medtem, ko sem ga le mirno gledala in se čudila, da se mi zdi nekoliko znan, me sošolka potreplja po rami in me vpraša, če ni ta fant del moje skupine. Kar naenkrat se zavem, da očitno zdaj gre zares in kmalu za tem zaslišim še svoje ime. Vsi smo se le prestrašeno gledali, saj nismo vedeli, kaj nas čaka, kako bo potekal kviz v finalu… Vendar kljub temu nas je med kvizom ponovno združil ta duh timskega dela, želeli smo se potruditi in poskušali smo združiti naše znanje in ga povezati v eno. In na koncu nam je uspelo. Navdušeni in še vedno rahlo v šoku smo čakali na podelitev medalj.
Ta dogodivščina mi bo za zmeraj ostala v spominu, saj kaj takega res nisem pričakovala, po drugi strani pa sem res vesela, da smo nasploh v celem dnevu imeli priložnost spoznati ljudi iz vseh držav EU, vzpostaviti stike z njimi, izvedeti kaj novega o njihovi kulturi in njihovem načinu življenja. Prav tako sem navdušena nad to našo zmagovalno skupino, saj smo se v tako kratkem času uspeli povezati 4 popolni tujci, ki nas je združila ta navadna igra Eurogame, ki pa bo zagotovo vsakemu od nas pustila nepozabne spomine in nas za vedno spremljala skozi življenje. In ko gledam nazaj, nič ni lepšega kot to, da ljudje, ki nas združuje Evropska unija, stopimo skupaj in sodelujemo kot celota, kjer vsak prispeva le najboljše, kar zmore.
Domen Leš – član ekipe, ki je osvojila 3 mesto.
Moja ekipa je bila naključno sestavljena iz Španke, Francozinje, Slovaka in mene. Vsi smo bili stari 17 ali 18 let, ter pripravljeni na delo in sodelovanje. Sporazumevali smo se večinoma v angleščini in skupaj rešili naloge.
Saša Mikić, spec., prof.
Mentor šole Ambasadorke EP